tisdag 28 september 2010

Fruktansvärt :´(

Hej igen!

Sitter just o läser om den kropp som polisen har hittat på Hisingen i Göteborg. Troligtvis är det den försvunna 27-åriga flicka som försvann i lördagsnatt. Allt fruktansvärt våld är naturligtvis skrämmande och detta tar tag i en lite extra eftersom min älskade Therése har sin lägenhet i närheten av detta vidriga brott. Klart man är hönsmamma och förmanar sina barn om allt möjligt som kan hända. De nästan skrattar åt en och slår bort det med en viftning, som det händer inte mig. Nu när man läser på flashback så skriver de flesta att typ hela Hisingen är ett riktigt rövarhål. Min Tessan har åkt denna spårvagnslinje flera, flera gånger och gått ensam hem efter en del nätter på krogen med sina vänner. Visst detta grymma våld förekommer överallt och kan hända vem som helst. Men nog blir man lite scary när man läser att det har hänt så nära. Det kunde egentligen lika gärna vara hon. Jag funderar på vad det är för vidriga bestar som förekommer i vårt samhälle?? Hur kan man släcka ett liv så *lätt*, utan att ens blinka?? Vad har gått snett? Dagens psykvård, droger, utanförskap eller varför inte bara stundens ingivelse. Jag kan förstå vi människors raseri mot alla dessa övervakningskameror som finns. Men ta mig fan så borde det finnas uppsatta överallt vilket är en omöjlighet. Stackars stackars familjer som får ett dödsbud att ens dotter/son har hittats mördat. Vilken fruktansvärd mardröm. Och vad får det bestarna för straff?? Max nåt år, de sköter sig i fängelset, får fin mat, bra utbildning, dagpenning, permissioner o vips är de ute igen oftast för att begå nya brott. Nej livstid o då menar jag livstid!! Jag är glad att Tessan inte bor där ute för tillfället och hoppas verkligen att hon säljer lägenheten när den är renoverad o klar. Som jag sa tidigare så visst kan det hända överallt även i de lugnaste o finaste områden där man minst anar. Men kan man minimera risken på olika sätt så är ju det att föredra......o dårar finns tyvärr överallt...

R.I.P Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar