onsdag 8 september 2010

Älskade Pappa :´(



Min Älskade Pappa. Idag är det 13 år sedan, Du lämnade oss :´( Saknar Dig och tänker på Dig varje dag ska Du veta. Minns hela den dagen som om det hade varit igår. Du var hos mig och hjälpte till med höströjningen i min trädgård. Innan Du for hem drack vi thé och åt varma smörgåsar och Du skulle komma tillbaka dagen därpå. När klockan var tio i tolv, ringer mamma och berättar att Du är död!!! Död??? Nej det kan Du inte vara:( Du var ju nyss hos mig, hur levande och glad precis som vanligt. Jo det var tyvärr sant:( Du hade gått och lagt Dig som vanligt den kvällen, tagit med Dig kvällstidningen och glasögonen. Men döden kom fort, utan vetskap om vad som var förestående. Stackars mamma hittade Dig i sängen, livlös, Du min älskade pappa var borta :´( Det blev en chock för oss alla och en sorg så tung, så tung. Det värsta är saknaden av Dig pappa. Tänker ofta, ofta på vilken underbar människa Du var. Barnens älskade moffa, som de fick göra allt de ville med och för:) Tänk när Angelica och Therése friserade dig i badkaret och det låg nypermanentade lockar runt hela badrumskanten:) Då var inte mamma glad:) Du såg aldrig några hinder i livet, utan hade lösningar på allt. Tänk om Du hade fått varit kvar hos oss, sett barnen växa upp och hur bra det går för dem. Träffat lilla Jack och skämma bort honom precis som du gjort med Dina barnbarn. Hunnit att träffa Micke, ni skulle säkert ha passat bra ihop:) Hoppas att Du har det bra där Du är och vakar över oss här nere pappa. En dag syns vi igen, det vet jag:) Saknaden är stor.

Jag Älskar Dig Pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar