onsdag 22 september 2010

En sorgsen dag :´(



Hej!

Gick upp tidigt i morse o körde Matte till sjukan på ett besök där. När vi kom tillbaka så kom både Alexandra o Annelie hit på en fika:) Efter det gjorde jag inte ett skvatt hade sån huvudvärk så jag gick faktiskt o la mig en stund o sov.
Ikväll kikade jag i vanlig ordning på Idol. Efter det satte jag mig en stund vid datorn när telefonen ringer. En storgråtande Alexandra ville att jag skulle komma ut. Jag vart livrädd o tänkte direkt på att något hade hänt hundarna, för Micke hade precis gått ut med dem. Men neeeeeej.....Det hade fått ett telsamtal om att Melker, deras lilla goa kissemiss var död!!! Några grannar hade hört ett kattslagsmål o tittat ut och under bordet låg Melker o kämpade för sitt liv. Matte gick direkt dit o försökte ge honom konstgjord andning, men då kom det upp blod istället. Tyvärr så gick han inte att rädda :´( Vi vet inte riktigt vad som har hänt för han hade inget bitmärke vad vi kunde se. En teori är att han blivit påkörd och sen gått iväg för antingen gå hem eller gömma sig svårt skadad. Troligen har en annan katt stött ihop med honom då och Melker som var svårt skadad invärtes klarade inte av anfallet....Stackars stackars liten.....
Mest synd är det om Alexandra....hon är så ledsen min gumman. De har ju haft en himla otur med djur och speciellt de som är hennes. Först fick de lov att avliva Marios syster Donna när hon var tolv veckor p.g.a. att benen i hennes framben växte olika fort. Sen förra sommaren tog de bort Leeloo, hon hade en kroniskt kraftig öroninflammation som inte gick o behandla med annat än kortison o då skulle nånting inne i henne slås ut efter hand. Efter henne var det Wilmas tur. Henne hade de lämnat bort för hon gick inte ihop med Ross. I somras så hittade först en kattunge på balkongen död.....då hade vi ingen aning om vad som hade hänt. Men ett par månader senare hittade hon den andra kattungen ihjälbiten hemma. Troligtvis så har Pam lekt våldsamt med de små liven och tagit i för hårt, för hon är inte aggressiv mot dem utan ville bara leka. O så nu ikväll lilla Melker......Ja det är tragiskt....stackars henne. Hoppas hon kan sova inatt nu bara....för hon håller troligen på att bli sjuk med:( Jag få ta ner henne hit o pyssla om henne i morgon...o hon vet att hon kan ringa mig när hon vill även nattetid.......
Näää ska väl försöka att sova jag med så man orkar upp i tid i morgon.......

Nu lilla Melker är du hos våra andra älskade djur som springer på de sälla ängarna. Hälsa till dem från oss här nere....R.I.P..... :`(

Gonatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar