måndag 13 december 2010

Mer Lucia

Hej igen!

Det här vart en kanonbra dag till sist:))
Jag, Micke o Alexandra for iväg på en liten turné till Våmhus och Gesunda. Men fy tusan va kallt det var ute...brrrr...inget för mig direkt.
Sen hände det lite lustiga saker. Jag satt o pratade med mamma i tel om när jag kunde hjälpa henne med julgranen. Då skickade I. ett sms om jag kunde jobba på onsdag åt henne. Ringde upp och bestämde att jag tar hela hennes dygn den dagen (8-8). Ringde upp mamsen igen för att planera vidare. Då ringde E. och undrade om jag kunde komma in o jobba direkt. Klart jag kunde det. Ringde upp mamma för tredje gången och hade väl nästan bestämt att jag skulle komma till henne i morgon, när mobilen ringer igen och E. undrar om jag kan jobba i morgon mellan 8.30-20.15......Så när jag ringde mamma en sista gång så var det helt plötsligt bara torsdagen kvar av den här veckan för jag jobbar ju fredag- och lördagnatt o på fredag ska jag först hjälpa henne o handla all julmat o sen ska jag iväg själv o fylla på kyl o frys:)) Så den här veckan blir det full rulle med andra ord.
Var iväg o jobbade några timmar då idag. Avslutade det passet med att möta upp S. för att vi skulle titta på Lucia i Mora kyrka med vår vårdtagare. Vilken underbar fin högtid det var. Vi hade även första parkett så man såg perfekt allting:)) Så nu har man sett Lucia på riktigt för en gång skull, det var ju några år sedan om man säger så. Nej nu är det snart dags o äta middag....o klockan är nästan halvtio:)) Men så vart det när jag var tvungen o sticka iväg. På spisen står en stor gryta korv stroganoff o puttrar.
Kan även nämna att ett stort beslut är fattat idag. Kan inte berätta något om det än eftersom jag vill ha lite mer kött på benen först. Men det kommer att bli en mycket spännande tid framöver kan jag lova:) Ha en fortsatt mysig Luciakväll nu....hörs...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar