fredag 31 december 2010

GOTT NYTT ÅR!


Hej!

Idag är det Nyårsafton och det blir en lugn sådan. Jag o Micke har bestämt att äta lite gott så klart o sen se på film:) Skönt o ta det lugnt när jag har ett hästpass framför mig nu i 26 timmar fr.o.m. morgon bitti klockan 8.00. Tänkte jag skulle sammanfatta året som gått med några rader...

Januari - En kall månad med mycket snö. Började sista terminen i min uskutbilning så denna månad bestod mest utav att plugga. En stor jordbävning i Haiti var det med.

Februari - Som vanligt mycket pluggeri. Denna månad var det även vinter-OS:) En kall månad med mycket, mycket snö.

Mars - Pluggat mycket som vanligt. Tyvärr började det att cirkulera en massa skitsnack och jag fick reda på att det var en s.k. väninna jag kännt i typ åtta år som stod för skitsnacket. Måste säga att jag vart rasande när jag fick höra det och bröt omedelbart kontakten med denna patetiska människa. Vet inte varför man ska behöva prata så mycket skit o sprida lögner (även till lärarna) på skolan, men det måste vara avundsjuka eller nåt. Jaja jag gick då rakryggad genom det hela och hade mycket stöd av människor runt om. En månad med många födelsedagar. Den tredje mars fyllde min älskade dotter Angelica 31 år, den 17:de var det dags för min kära son att fylla 24 och två dagar senare min minsta prinsessa blev 22:)

April - Denna månad praktiserade jag på akuten här på lasarettet. En mycket intressant praktik. Fick även tag på sommarjobb i Stockholm:) Lite partaj var det med, hängde på brudarna till Orsa o bowlade. Tårta fick vi äta den 15:de då min kära sambo fyllde 35 år:)

Maj - Då var man äntligen färdigutbildad som undersköterska:) Firade detta med den sedvanliga Ålandstrippen med de goa tjejerna jag har i min vänkrets:) Mario blev fyra år den 17:de.

Juni - Min älskade Therése fyllde 28 år och jag själv blev 53:( Snobben firade vi den 12:de då han vart elva år:) Fick celebert besök under Midsommarhelgen av svärmor och på söndagen därefter begav jag mig till Stockholm för två månaders jobb.

Juli - Här kan man nog bara sammanfatta månaden med att skriva jobba. Micke kom ner i mitten av juli och vi hade en mysvecka tillsammans med bl.a. picknick på Walldermars udde. Även jag o Ullis hade en partykväll/natt/morgon första helgen denna månad.

Augusti - Jobbat, jobbat, jobbat. Åkte hem igen till mina kära den 28:de augusti. Min älskade trollunge Jack fyller hela 3 år den 1:a:))

Septemeber - Denna månad skulle min älskade saknade far ha blivit 86 år. Det är även 13 år sedan han hastigt gick över till andra sidan:( I slutet av månaden så ringde ett personligt assistentföretag och undrade om jag ville börja som timvikarie...härligt.

Oktober - Började som timvikarie och trivs toppen:) Är på två ställen och jobbar. Fick reda på att jag ska bli mormor igen i början av juni:)

November - Jobbat en hel del. Min dotter flyttade hem igen efter sin separation. Var även på en tripp ner till Eskilstuna och hälsade på Angelica med familj. Mamma fyllde 83 år:)

December - Jobbat väldigt mycket denna månad, nice:) Firat en härlig Jul med mina nära o kära. En mycket kall månad och mycket snö.

Avslutar denna sista dag på året med att önska er alla....

GOTT NYTT ÅR!

December

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar