söndag 19 december 2010

Färdig


Hej hopp!

Nu har jag gjort klart min vecka med massor av jobb:) Räknade ut att jag har gjort 79 timmar på knappt sex dagar :/ Det blir ju många timmar tack vare att passen är så pass långa. Skönt o vara ledig i morgon nu. Måste ju tacka nej ifall de ringer in en tyvärr. Men känner att jag måste ju få vila lite från jobb just nu o göra nån nytta här hemma oxå, det ska ju bli Jul sägs det:)
Nu ska jag upprepa mig igen tänkte jag. Jag älskar verkligen o jobba som personlig assistent. Jag har funderat på det i några år och nu vet jag att det är som klippt o skuret för mig. Visst är det skoj att jobba på ett äldreboende med, men där kan man gå hem med dåligt samvete för att man inte har hunnit gjort det o det....t.e.x. promenad med *Asta*. Här kan man verkligen hitta på saker och man arbetar självständigt. Passar mig perfekt. Försöker att hitta på saker hela tiden, men man måste ju vara lyhörd för vårdtagarens vilja och behov med så klart. Spelade fia med knuff här om dagen och det verkar h*n tycka om:) Vi skrattade gott båda två. Här har man tid o högläsa ur morgontidningen och även berätta om lite andra nyheter man har hört, i lugn o ro. Vill och kan man gå ut så gör man det, vill man åka någonstans så gör vi det...osv. Nej jag älskar verkligen det här jobbet o är så himla glad att jag har börjat där.
Idag blir det till att dricka glögg. Har inte smakat en droppe av den varan än under advent men idag kan ni ge er på att det blir av. Kanske lite *Tre apor* till kycklingen sen med;)
Så över till nåt annat....kattungen...tror han ska heta Asterix för den delen. Han är nu tre veckor och blir allt mer rörlig:) Han o mamma Freja bor ju i holken i klöspelaren. Men nu kravlar han sig ur den för egen maskin så vi har fått lov att lägga en massa kuddar under så han inte gör sig illa. Gång på gång hittar vi honom på golvet där han går nu. Ibland går benen för fort för kroppen så då blir det en vacker framlängesvolt:) Han är så otroligt söt tjockisen...för tjock är han o tacka fan för det när han har åtta tuttar att välja mellan:) Vi kommer att ge bort honom när han är tillräckligt stor...och jag har en gammal vän på Hindriksheden som gärna vill ha han. Där uppe är det ju lite biltrafik o massor av skog så det är ju perfekt.
Idag blir det som sagt inte många knop gjorda direkt. Ska kolla lite vinterstudio nu tänkta jag o ikväll blir det EM-final i handboll för damerna....kul att det har gått så bra....
Nej nu är det ta mig fan dags att värma glöggen....Ha en toppendag alla....

Kram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar