lördag 25 december 2010

Julafton.


Hej!

Igår var då den stora dagen äntligen här som många hade väntat på:)
Vi gick upp tidigt och åt en riktig julfrukost innan vi runt halvtiosnåret begav oss ner till mamma. Hjälpte henne lite med att plocka fram all mat, skala potatis osv. Under förmiddagstimmarna ramlade barnen in en efter en...mina älskade ungar:)
Till sist var alla samlade och vi slog oss ner runt bordet för att trycka i oss allt möjligt gott...mina favoriter på julbordet är nog, julskinka med äppelmos o senap, sill, rökt och gravad lax och revben. Man blir ju så mätt....:)) Vi åt rätt tidigt för Alexandra skulle jobba redan kl. 14.00. Så trevligt att få träffa allihopa som var där. Angelica o Kenneth med lilla Jack, Joachim med sin flickvän Therese, Alex med sin Marcus, Micke, mitt ex Hasse o så lilla mamma förstås:)
Efter all mat så vart det så klart Kalle Anka på TV och efter det kom då till sist tomten:) Ojjj va spännande det var och herre Gud va mycket julklappar. De flesta var naturligtvis till Jack o det var en salig blandning mellan Lego, Buzz lightfire, pussel, spel, Flexi-Track bilbana, böcker, kritor, kläder osv....
Vi lekte en bra stund med allt han fått innan vi tackade för oss o åkte hem runt sjutiden.
När vi kom hem var det ingen rolig syn som mötte oss. Mina älskade hundar var dålig i magen. Ingen av dem har någonsin gjort inne förr. Men nu låg det en stor hög mitt på nya mattan i vardagsrummet. Även tre pölar med spyor fick jag torka upp. Men jag får väl skylla mig själv eftersom även de hade fått smaka både julskinka o annat smått o gott. Idag är de iaf bättre som tur är.
Idag har jag varit superlat. Sov länge o har nötit soffa nu på em med. Har så ont i ryggen vet inte vad det är, känns som en låsning mellan skulderbladen:( Nu ska jag iaf strax göra mig klar här o åka ner för att träffa min älskade Therése, som kommer upp från Göteborg idag. Blir väl där nån timme innan jag ska traska bort till jobbet för en jobbarnatt:)
Jag önskar er en god fortsättning på helgen gott folk.....

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar