torsdag 2 juni 2011

Jisses...

Hellu!!

Nu var det en hel vecka sen jag skrev...fy på mig. Det har hänt mycket roligt nu iallafall. Förra veckan var det husaffär på husaffär:) Som jag skrev tidigare så fick Marcus o Alexandra den lgh, de helst ville ha:) Huset är ute på försäljning o det verkar gå bra i dagsläget:) På torsdagkväll ringde min älskade dotter Therése o var jublande glad, hon o Johan har köpt ett radhus i Partille:) Toppen att de hinner flytta innan Johan beger sig till Afganhistan för att tjänstgöra i ett halvår. Så kul när det går bra för mina kära barn:)

I måndagskväll var jag, Micke, Alexandra, Marcus och Annelie ut o metade lite. Klart det skulle sluta med kaos:)) Jag satt på en brygga när Alex undrade om jag kunde komma med en mask. Vi var vid en tjärn o det var sankmark runt den. Du kan gå på kanten där sa hon o pekade. Jag gick på kanten o plötsligt försvann hela mitt vänstra ben ner i ett iskallt hål. försökte o dra upp det men det satt fastsuget. Till sistkom jag upp, genomblöt o iskall. Fick lov att ta av mig byxor, strumpor o skor. Lindade in mig i en filt när vi åkte hem o sen vara det bara på att hoppas på att man inte skulle möta nån i porten:)) Jaja alltid ska det väl hända nåt där jag är med.

På söndagkväll rätt sen pratade jag med min väninna Kerstin, det visade sig att vi vara lediga båda i fyra dagar på raken. Men då måste vi hitta på nåt sa vi. Vi åker till Åland sa Kerstin....jaaaaa det gör vi tyckte jag:) Sagt o gjort, jag gick in på internet o letade resa. Hittade två hyttkategorier som var lediga. Det ena var B4-hytt o den andra var en B-lyxhytt. Klart vi skulle ha lite lyx:)). Så i tisdagsmorse tuffade vi iväg. Vilken superkryssning vi gjorde. Hytten var absolut värd priset. Den låg högst upp på plan 11 o vi hade ett stort fönster ut mot havet. Kylen var fylld i champagne o lite annat smått o gott. Det första vi gjorde var naturligtvis o bara slänga in väskorna o sen ut på soldäck för en drink. Därefter ner i taxfreen för att handla med oss lite gott o därefter gick vi o bokade bord på Food Garden. Där vi senare intog deras underbart goda fläskfilé:) Efter maten var det då dags o beträda Funclub:) Höll igång hela natten o vi hade verkligen skitkul. Gårdagen bestod oxå av intag av goda drinkar o mat. När vi klev ombord på bussen hem hamnade vi absolut med rätt folk. Det var ett jäkla drag ända fram till Mora;)) Det var verkligen en rolig o trevlig kryssning. Har nog inte skrattat så mycket på länge länge....

Idag har det av förklarliga skäl varit lite mindre skoj. Min son ringde sent igårkväll o ville att vi skulle träffas idag vid elva....Måste ju erkänna att jag var bra mosig när jag åkte iväg för att träffa honom. Hade jag vetat att jag skulle upp tidigt så hade jag ju inte tippat i mig det jag gjorde på bussen. Men det var jättetrevligt o träffa honom. Förhoppningsvis hinner vi med en date på söndag med...

Tänk att när som helst blir jag mormor igen....Angelica ska ju ha här i dagarna. Väntar med spänning på att den lille ska kika ut...

Nej nu ska jag ta mig en dusch o krypa ner IGEN....Nu är det en hel del jobb framöver igen...börjar 8 i morgonbitti ute i Gesunda o kör ett dygn. Därefter natt här på stan. O på söndageftermiddag har jag ett pass mellan 16 - 8. Sen efter det är jag ledig i fyra dagar igen....vem fan vet om man tar sig en lyxkryssning till då...haha....

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar