torsdag 26 maj 2011

Några dagar sen igen

Hej!

Ja då har det gått några dagar sen förra inlägget då. Men det sägs ju -Bättre sent än aldrig) Det har väl egentligen inte hänt så väldans mycket direkt. Det har varit några dagar med total oro. Min älskade hund Snobben har varit krasslig. I tisdags bestämde jag mig för att nu var det nog dags o avliva honom:( Han har varit så pipig i flera dagar men BARA när jag har varit hemma, inte ett pip när jag jobbar. Mycket underligt tycker både jag o veterinären. I måndags så kräktes han ett par tre gånger o vaknade även halvfem på tisdagmorgon av att han kräktes. Jag gick då upp o tittade till honom. Hundar äter ju äckligt nog upp det de spyr upp, så när han käkade i sig kräkan så small det högt när han tuggade sönder nåt. Nu har jag teorin om det kunde vara så att han hade ett stort ben i magen som han försökte att kräkas upp. Efter denna kräka så har han blivit piggare igen. Nu är han som vanligt tycker jag o inte ett endaste pip sedan i tisdagsförmiddag. Veterinären tycker att vi ska avvakta så länge iallafall. Ja min oro har varit på bristningsgränsen. Men det är ju tyvärr beslut man får ta, för man vill ju absolut inte att sin älskade hund ska ha ont o lida.
Nu till något roligare. Marcus hus är nu ute på Hemnet för försäljning, så vi håller både tummar o tår. Det bästa är att de nu har fått lägenhet:)) Blir grannar med mig i en trea i huset mitt emot. Duger ju så länge till att börja med nu när de ska bilda familj o sätta bo.
Spänningen börjar att stiga här med inför kommande bebisar. I skrivande stund är det *bara* 6 dagar kvar till BF när det gäller Angelica, så bebis kan ju i princip komma när som helst:)) Alexandras mage växer så det knakar den med...hon är inne i vecka 28 nu, jisses vad fort allt har gått.
Nu ska jag ta mig en till kopp kaffe sen blir det en dusch....vid halvfyra tuffar jag iväg ut till Gesunda för ett nattpass mellan 16 - 8. Ha en bra dag mina vänner....hörs

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar