lördag 7 maj 2011

Back to work

Hellu!

Ja då var man hemma igen då:)

Resan hem igår var verkligen dryg:( När vi klev på tåget så fick inte jag o mamma sitta tillsammans utan jag hamnade brevid nån riktig nörd. Direkt jag satte mig så frågade han om jag ville låna en kvällstidning o läsa (det var ju snällt), när jag satt o läste pratade han o jag trodde givetvis att det var mig han pratade med, men inte då....han pratade med sina blommor:)) Han satt o klappade på dem o pratade så gulligt så jag kunde inte annat än att bli väldans full i skratt:)Han berättade sen att han skulle till Borlänge för att hälsa på sin farmor, faster Siv o farbror Åke. Farmor skulle lära honom att baka bullar o då ska tilläggas att karln var säkert runt 35/40 bast:)) När vi kom till Borlänge var det dags för att byta tåg o jisses vad folk det var. Tåget var knökfullt, folk stod som packade sillar o det var nästan ingen som klev av förrän här i Mora. Fattar inte att de inte sätter in fler vagnar!!!! Som tur var hittade jag två platser direkt så vi fick då sitta hela vägen:) Kom väl hem runt halvsex o gjorde inget speciellt alls på kvällen. Satt bara o pratade lite med min dotter. Innan jag la mig så förde jag över lite kort jag knäppt på facebook. Så för den nyfikna finns det lite o titta på där:)

Sov jättedåligt inatt för precis när jag skulle somna så sa Micke att det verkade som om Alexandras andra katt skulle föda sina ungar. Hon låg på mattan o vred o vände på sig, slickade sig o höll på. Ibland såg man hur magen vart hård men inga ungar än då:( Hon får väl när jag sticker o jobbar snart.

Nu ska vi snart äta lite stekt torsk med min goda grädd/citronsås o vid sexsnåret tar jag min bike o cyklar ner till jobbet för ett pass mellan 18.25 - 11.45, jobbar med S o jag hoppas innerligt att jag slipper gudstjänsten i morgon. Hinner knappt mer än komma hem förrän jag ska ta mig ut till Gesunda o jobba mellan 16 - 16....så jag drar ihop 41 timmar nu på två pass:)) Hoppas ni alla får en fortsatt underbar o solig lördag.....

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar