måndag 6 juni 2011

Nationaldagen

Hej!

Ja då har vi hunnit fram till den 6:de juni då och Sveriges nationaldag. Hade lite funderingar i morse när jag åkte hem från jobbet runt halvnio. Jag såg endast en enda flagga som var hissad o massor av tomma stänger!! Likaså när vi nån timme senare åkte ner på stan. Konstigt tycker man.

Nu har jag då jobbat klart för några dagar. Ska inte börja igen förrän på fredagmorgon, så jag är alltså ledig i fyra härliga dagar:)) Ska iallafall städa här nån dag o sen måste jag fixa packningen på avgassystemet, låter ju som en rallykalle när jag kommer:) Idag blir det då bara en slappdag. Jag o Micke var ner för en stund sen o åt en ost/skinksallad, gott när det är så varmt.

Sen till en mindre rolig sak. Jag lånade ut min symaskin för över ett år sen till en granne. Jag har påtalat att jag vill ha tillbaka den för jag tänkte sy bäddset åt de små bebisarna som ska anlända. Men hon påstår att den är inlåst i ett förråd i Borlänge!!! De har tydligen inte betalt hyran för detta s.k. förråd och enl. henne har det blivit förseglat så ingenting får plockas där ur förrän hyran är betald. Bullshit skulle jag vilja säga. Sanningen är nog att hon sålt den för att få ihop pengar till missbruk. Men jag ska ta det här med polisen till veckan. Jävla idioter det finns....grrrrrrrrr

Nej nu ska jag ta en dip ner i soffan en stund, har sovit som en kratta inatt o känner att en powernap skulle sitta fint:) Ha en fortsatt solig o bra dag...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar