fredag 17 juni 2011

LEDIGT

Hej hej!

Ja nu är man äntligen ledig:)) (men det är kul o jobba med), så jag klagar inte. Men har jobbat mycket sen i fredags, så nu är det såååå skönt o vara i hemmets lugna vrå. Jag har sagt det förut men det kommer här igen. Jag ÄLSKAR verkligen mitt jobb, det är det bästa jag haft i hela mitt liv. Det är självständigt, mysigt, trevligt och framför allt roligt. Jag har inte en endaste gång känt att det har varit motigt o kliva upp på morgonen o åka dit:) Tänk om jag hade lyssnat på mina kompisar o nära o kära i ungdomens dar. De sa att jag skulle jobba med människor! Istället var jag kär o galen och flyttade till Stockholm för att gå på postskolan och bo ihop med mitt kära ex Hans. Jobbade på posten i nästan 20 år innan jag vart uppsagd. Blev då arbetslös o hoppade runt inom kostenheten och restauranger. Var på af. på möten o en dag sa en karl, att jag skulle vara som klippt o skuren för att bli NC-operatör!!!! Jag tappade hakan totalt o frågade om han var dum i huvudet:) - Nej Annika, jag tror att du har huvud för det här....Jag gapskrattade o frågade om han visst mina mattebetyg. Men så rullade det på o jag gav det en chans. O jag måste ju få säga att det var skitkul med den utbildningen. Matten klarade jag galant med kosinus (stavning) o tangens....verkligen kul;)) Började jobba inom industrin o det gick kanon, men vart tyvärr uppsagd p.g.a. dålig orderingång i början av finanskrisen:( Fick då tipset av Alexandra att ringa Tomtebogården o vips så hade jag sommarvick där.....o sen har det rullat på...vård är alltså min grej helt klart:) Men för att ev. kunna få nåt fast, så gick jag o pluggade till undersköterska, vilket var SKITKUL:)) Jag o Micke hade funderat på att flytta söderut, så därför provjobbade jag i Stockholm i somras o bodde hos Ullis (Tack älskade vän). Men att få lgh därnere är ju svårt om det inte skulle hända ett mirakel då. Väntetiden är typ 4-5 år. Jag kom hem o i slutet av september ringer ett företag för personlig assistens o undrar om jag fortfarande var arbetslös....o på den vägen är det:) I det här jobbet har jag upplevt, glädje, framgångar hos vårdtagaren, massor med humor, mycket trevliga jobbarkompisar, äventyr, sorg och tårar, men det är det bästa jobb jag har haft ever:))

Vad har hänt idag då?? Jo, jag slutade jobba 8 i morse, drog iväg direkt hem o körde bilen till Skråll:) Sen hem o ringde till Universal Telecom o undrade över varför jag inte får några räkningar i brevlådan för, utan bara på mail?? Jag öppnar mitt mail o det är blankt?? Sen skulle vi ju följa mamma o handla, men idag var hon lite krasslig så hon orkade inte, så vi åkte iväg o handlade själv ist. Skråll ringde o sa att det var nog generatorn...suck, men han hade en bättre begagnad. Så nu är bilen kvar ute i Vinäs o jag klarar mig:)) På em. kom Alex o Marcus hem från IKEA o så klart var man lite nyfiken. Så jag hjälpte dem o plocka upp en massa saker o jag må då säga att det där hemmet blir kanon när det är klart. Jag tycker Alexandra är så duktig med sin stora mage fast det tar i överallt..hihi...hon röjer o fixar:) Nu sitter jag här o tar ett glas vin o njuter av tillvaron o inatt får jag nog förhoppningsvis sova, för Alexandras katter Dagny o Doris med kattungar har flyttat in i lgh dom med:) Så jag slipper bli biten på tårna inatt:))

Gissa om jag längtar efter att träffa mina barnbarn:)) Jag har ju bara än så länge sett Charlie på kort, men tänk o snufsa o gosa lite:) o framför allt busa med storebror:) Snart blir det en liten till i vår familj:) Nu är det bara 8 veckor kvar till BF)) Jag har nog säkert fel igen om kön..men nog tror jag att Alex får en liten flicka allt:) Spela roll....egentligen..nää usch va jag längtar o få snufsa o busa lite.....inte kul med långt avstånd:(

Jag önskar Er alla en trevlig helg...här ska det regna säger dom...men då slipper man ha dåligt samvete om man tar en sovdag:))

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar