tisdag 7 juni 2011

Vila i Frid Lena

Hej!

Vaknade av budet att min käre vän Lena har gått bort endast 58 år gammal. Jag lärde känna Lena när jag flyttade till Rödmyren 1984. Vi bodde grannar och hade barn i samma ålder. Trots att både jag o Lena flyttade därifrån så har vi genom alla år hållit kontakten och träffats minst en gång per år. Vi har haft våra härliga stunder då Lena kommit hit och vi har ätit, druckit gott och suttit uppe hela nätterna o pratat. Tyvärr drabbades Lena av cancer för ca 15 år sedan och gick då igenom både operation och behandling med cellgifter. Hon repade sig o blev friskförklarad. För ett par år sedan visade det sig att skitsjukdomen hade kommit tillbaka och sedan dess har det pumpats in cytostatika i hennes sköra kropp. Jag pratade med Lena så sent som i början av maj och tyckte då att hon lät pigg o glad. Hon berättade att hon tänkte åka upp till sin son i Bollnäs o hälsa på och hon ville även att vi skulle träffas runt midsommar. Till min stora sorg läste jag idag på dt.se att hon den 27:de maj inte orkade kämpa emot längre:( Tack Lena för att jag fick vara din vän under så många år. Jag hoppas nu att du har det bra där du är och en dag ses vi igen. Då ska vi sitta innanför pärleporten med våra whiskeyglas o skratta så vi tjuter. Vila i Frid min käre vän, jag älskar Dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar