torsdag 18 november 2010

Storhandling:)


Hej!

Idag vaknade jag vid åtta o gick upp pigg o alert:) Satt vid datorn en stund o läste nyheterna o tänkte .... näää jag går o lägger mig en liten stund till o kollar på nyhetsmorgon. O va hände då då...joooo jag somnade o sov till elva:) Vaknade med en stor svart hund över benen o tre katter runt mitt huvud. Trodde skallebanken jag hade när jag vaknade berodde på att jag legat illa men det är nog en förkylning på G:( Känner mig fortfarande hängig men huvudsaken är att jag vilar nu o försöker att pigga på mig tills på lördag då jag ska jobba igen:) I morgon är det tänkt att jag ska till Cilla o räkfrossa o dricka lite tre apor. Tänkte spela lite spel och ha allmänt trevligt, men vi får väl se hur det blir nu då.
Idag har vi varit o storhandlat lite. Det var rätt tomt i både kyl o frys nu så det var välbehövligt:) Det går ju åt lite mer mat nu när man är tre i hushållet:)
Min inneboende ja....eftersom detta inte är någon nyhet längre utan de flesta vet om och frågar mig om ryktena stämmer så kan jag nu tala om att det är min älskade flicka Alexandra som bor här:) Sedan drygt två veckor är det nämligen finito mellan henne o Matte. Från början var det meningen att hon skulle bo hos en vän nere på stan eller hos sin pappa. Men hon kände att det var här hon trivdes bäst. Så sagt o gjort fixade jag i ordning hennes rum igen så nu bor hon där:) Vi får se hur länge det blir, först o främst så väntar hon på besked angående ansökningarna till sjuksköterskeutbildnngen och kommer hon in så är det ju ingen större idé att skaffa sig nåt eget nu. Men det är väldigt mysigt o ha henne hemma igen så klart:)) Blir nog en mysig jultid med nu när man tycker det är skoj o julfixa lite med ett barn hemma igen:)
På onsdag åker jag och hon då till Angelica o hälsar på lite. Hon ska hämta lite saker de ska göra sig av med nu när hon har lämnat allt i gamla lgh. Hon får liksom starta upp på nytt. Det ska bli kul o åka iväg en sväng o träffa de man älskar o saknar. På torsdagen blir det väl lite shopping misstänker jag o sen tänkte jag se om jag kan sammanstråla med RosMarie o Kenta, mina gamla grannar från när jag bodde i Stockholm. Har nog inte träffat dem på dryga tjugo år så det är ju på tiden.
Nej nu är det matlagningsdags...idag är det hemmagjord pizza som gäller o ikväll blir det till att trycka ner sig i soffan för att kolla på *Robinson* så klart...Ha en fortsatt trevlig torsdagskväll....

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar