fredag 19 november 2010

Jävla natt...


Hej!

Usch vilken natt det har varit. Vette tusan vad det har varit med hundarna. Mario gnällde så Micke gick ut med honom vid tre..Snobben pep o ville bli kopplad mitt i natten. Så jag har fasiken inte sovit många timmar kan jag lova. Gick upp halvåtta då Snobben pep igen men då var han nog jättekissnödig visade det sig.
Sen till en annan sak. Alex o Mattes kissemiss Melker dog ju för några veckor sedan:( Eftersom det var tjäle i backen gick det inte att gräva ner honom tyvärr. Så Matte åkte ner till Åmåsäng och lade honom i ett buskage under ett träd. Troligtvis skulle ju nåt djur komma o ta honom men kremering kostar mycket när man är sjukskriven o lever på en dålig ersättning. Nu är det även så att en grannes katt har även försvunnit så hon ringde en spåkärring igår. Hon sa att det fanns en katt runt ett rött hus hos en gammal tant vid en sjö. De åkte ner till Åmåsäng o började att höra sig för. Träffade en gammal tant vid ett rött hus och hon beskrev en främmande katt som likande Melker på pricken. Även byggarbetare där nere beskrev samma katt. Så nu har vi fått för oss att kanske inte Melker var död utan överlevde och strosar runt där nere:( Jag o Matte åkte ner idag igen för att kolla men ingen kisse alls. Personligen så tror jag att man hade nog gjort i brallan om katten kommit.
Idag ska jag plocka lite här i vanlig ordning o sen skriva matsedel med inköpslista till nästa veckas storhandling. Kvällen blir lugn då jag fortfarande har lite feber så vineriet med Cilla får vänta tyvärr. I morgonnatt vankas det jobb igen:)) Nej nu lite kaffe o se om skallebanken går över....Ha en trevlig helg...

Lägger in ett kort på Melker. Är det någon som bor här omkring och sett en främmande katt så är det bara att höra av sig....

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar