måndag 8 november 2010

Städdag

Hej!

Inatt har jag då verkligen sovit som en stock. Vaknade i samma ställning som jag somnade i:) Gick upp runt åtta o det första som hände var kaffetåren givetvis. Satt o slöade lite innan jag började städa. Fixat i ordning Alex rum nu äntligen o det vart mysigt där inne om jag får säga det själv. Det enda som ska fixas är en ny matta eftersom den gamla är puts väck....ja helt puts väck. O det är inte bara den som är det utan mattan i sovrummet är borta den med!! Jag vet att de låg där innan jag for till Stockholm o jobbade efter midsommar. För jag tvättade nämligen de till helgen o la på dom. När jag kom hem så frågade jag Micke var mattorna var.....INGEN ANING svarade han...hrmmmmmm....Jag har två teorier...antingen så har det varit nån brakfest här o de har spytt på mattorna vilket aldrig har hänt tidigare så det låter väl lite långsökt...eller så har katterna skitit på dom o Micke har inte orkat tvätta. Men han vet ju inte heller vad som hänt säger han...senil??? Ja skit i samma jag ska åka ner till mamma ikväll eller i morgon o hämta ett par trasmattor hos henne:) Nu har jag då städat klart för idag/kväll. Det är bara sovrummet o golven kvar o det tar vi i morgon tänkte jag. Resten av kvällen blir det soffläge och sen vänta på min nya hyresgäst:) Hoppas rummet blir till belåtenhet nu bara.....

Tjingeling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar