lördag 27 november 2010

Eskiltunaresan



Hej!

I onsdags gick jag o Alex upp runt fem o gjorde oss i ordning för Eskilstunatrippen:) Vi kom iväg kvart i sju och väglaget var med tanke på omständigheterna bra. Första stoppet hade vi i Falun där vi gick in på en mack o köpte oss varsin kopp kaffe. Meningen var att vi skulle åka ner mot Sala o svänga mot Västerås, MEN när vi kom strax utanför Falun så visade gps:en att vi skulle svänga höger. Ska vi svänga här sa Alex?? Inte vet jag fick hon till svar, men prova får vi se sa jag. Det visade sig att vi inte skulle ha svängt för nu ställde vi kosan mot Norberg, Surahammar typ:) Men men efter ett antal mil på en smal isig väg så hamnade vi till sist på rätt köl igen:) Väl framme i Eskilstuna så blev det matstopp på MC:Donalds. Vi kom väl fram till Angelica runt tolvsnåret. Onsdagen tillbringades mest inomhus för massor av bus med mitt lilla hjärta så klart. Vi slank iväg o handlade lite mat för jag tänkte göra min hemlagade köttbullar till middag. På kvällen tittade vi på *Bonde söker fru* o *Maria Värn' innan värdfolket gick o la sig o vi kröp ner i våra sängar. På torsdagmorgon vaknade av att jag hörde Jack diskutera med Kenneth. Masade mig väl ur bingen kvart över sju. Angelica hade två tider o passa på förmiddagen, så vi andra målade vattenfärg, byggde med tågbanan, tittade på *Robin Hood* o myste tills hon kom hem igen. Då var det dags o bege sig in till stan på lite shopping. Gick naturligtvis in på den stora leksaksaffären där Jack fick välja vad han ville ha. Det vart en stor lastbil med trailer, ett alfons åbergspussel och ett fiskspel:) Själv så hittade jag en tröja, ett par svarta byxor, mascara, foundation och dusted till håret:) När vi shoppat klart gick vi på kondis och fikade innan vi begav oss hemåt med bussen igen. Väl hemma så började vi skruva isär köksbordet och stolarna Alexandra skulle få. Sen packade vi in allt i bilen innan det var dags o pussas o kramas lite. Vi åkte redan vi fyratiden eftersom vi skulle förbi IKEA på vägen hem. Mamma hade beställt lite saker vi skulle handla där, så vi gick nog ett par timmar o letade fram det vi skulle ha med oss. Själv köpte jag tidningshållare, tre svarta adventsstjärnor och ett överkast o sätta på kökssoffan. Alex handlade en massa ljusstakar o ljus, en kudde och sex vinglas:) På vägen hem var jag naturligtvis tvungen o prova glasen så jag tog mig faktiskt nåt glas vin på hemfärden:) Vi hade bestämt att äta efter vägen och i Borlänge hittade vi ett ställe som verkade bra. Beställde varsin meny som bestod av, vitlöksbröd med mozarellaost och sallad till förrätt och grillad oxfilé med gorgozaolasås till varmrätt. Men vilken jävla flopp det vart då. Förrätten var en rostad brödskiva som var dränkt i smör och det smakade knappt vitlök alls. Oxfilén var nog fläskkött som var blodigt o smaklöst. Men men vi fick då mat i oss iaf, eller vad vi nu ska kalla det!! Medan vi satt där o åt ringde Micke o sa att det verkade som om Freja skulle till o föda kattungar. Neeeej sa jag det tror jag inte för hon är ju inte ett dugg tjock. Det är nog bara att hon ska till o löpa igen för då kan hon bli lite knepig o skrikig. Men det skulle ju visa sig senare att jag hade helt fel:) Jag tror klockan var runt halvtolv när vi äntligen parkerade bilen här utanför och vi var alldeles för trötta för att packa ur den då. Satt väl här o pratade en stund innan vi somnade som klubbade sälar efter en mycket trevlig resa:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar