onsdag 3 november 2010

Höstrusk


Hej!

Usch o tvi vilket höstrusk det är idag. Nu är det nästan så man längtar till vintern för en gångs skull:) Jahapp vad har hänt då.....som ni kanske vet så tog en färg av mitt garn slut till Jacks tröja. Tänkte beställa ett via garntjänst, vilket jag oxå gjorde men ångrade mig när jag såg priset....nystanet kostade 19:- men summan av frakt så skulle det gå på 140:-!!!!! Jag o Alex for ut en sväng igår och efter vi matat kisekatten i Färnäs så slank vi in på garnaffären o skulle kika om de möjligtvis hade samma garn där. Tänka sig att dom hade det:) Priset där var betydligt högre, 35:-/st:( Men det vart ju billigare i slutändan. Där nere fick jag hjärntorka visste inte färgen riktigt så det var bara o åka hem o hämta stickningen. Så nu kan jag alltså sticka igen:)) När jag kom hem hade jag fått ett sms av M. som påminde mig om att jag skulle jobba för henne ett par timmar igårkväll....ojjjjjj hade helt glömt bort det så det var ju tur hon skrev:)) Precis innan jag åkte till jobbet skickade I. ett sms o undrade om jag ville ta hennes torsdagnatt:)) Självklart sickan så nu jobbar jag både tordag- fredag o lördagnatt...nice:) Jag kan väl även berätta att Angelica o Kenneth har nu fått huset sålt. Så nu blir det flytt till nya villan helgen innan Jul:)) Spännande....kan ju även tala om nu att jag ska bli mormor igen:)) Jack berättade när de var hem sist att han skulle bli storebror. Iofs långt kvar men runt den 7-8 juni är det beräknat:)) Håller tummen för en liten tjejsa nu då så klart, men det är välkommet vad det än blir:) Nej om man skulle lyfta på röven nu då kanske o göra nån nytta....Ha en bra onsdag i ruskvädret....

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar