lördag 27 november 2010

Snopna

Hej!

Den här förmiddagen vart minst sagt omtumlande:) Allt började med att jag skulle gå på toaletten. Freja låg o kuttrade som en duva på hundarnas madrass och Herkules stod bakom henne o fjäskade. När jag satt på toan så skrek katten nåt så innehelv'te:) Jag var bombsäker på att Herkan satt på henne då och att det gjorde ont. För som jag skrev i förra inlägget så trodde jag att hon var inne i sin löpperiod och var brunstig. Helt plötsligt börjar Micke hojta o ropa. Annika hon föder kattungar....Gissa om jag var snabbt upp o ut från toan. Mycket riktigt där ligger det en liten kattunge. Snacka om att vi blev snopna o tappade hakan:) Hon reste sig o gick in i sovrummet med bebisen dinglande i baken. Hon bet av navelsträngen och sen bar hon in ungen i min garderob. Så klart satt vi på golvet o inväntade ifall det skulle bli fler ungar. Men det visade sig att hon fick bara en. Det är väl därför hon inte har varit det minsta tjock. Hon fick en liten gul pojke som är såååå söt. När värsta chocken lagt sig så for vi o handlade. Var först upp på Dollarstore där vi handlade en hel del hygienprodukter, hittade även julgardiner till köket och en ny löpare till bordet:) Efter det fick Djurmagasinet ett besök. Skulle handla kattmaten vi fick kuponger på i veckan men tyvärr var det slut. Köpte ett nytt koppel till Snobben ist. och Iams Queen torrfoder till Freja. Sist men inte minst var vi till Willys o storhandlade. Klockan var väl närmare sju när vi kom hem igårkväll. Då fixade Alex i ordning varma pitabröd med fyllning till mat medan vi andra plockade in alla sjuhundraelva matkassar. Meningen var att vi skulle äta lite ost o kex till Idol men vi hade fullt upp o hålla Freja vid kattungen. Trodde ett tag på att hon inte ville ha honom, för när vi kom in i rummet var kattungen puts väck. Vi letade i över en timme o trodde nästan om hon hade bitit ihjäl honom o ätit upp han. Men plötsligt hörde Micke ett pip o vi hittade honom inne i ett örngott:)) Till sist gav vi upp o lät henne bära honom dit hon ville. Lillfreja ville ligga i kökssoffan med oss. När vi gick in i vardagsrummet kom hon efter med lillen i munnen o la sig brevid oss. Men inatt så har hon legat så skönt på soffan i köket o där ligger hon än. Det såg så kul ut för en stund sedan när jag kikade in. Hon låg där med kattbebisen OCH Obelix låg o tuttade han med. Nedanför på golvet låg barnvakten Mario. Han älksar den här lilla krabaten o sköter om honom han med. Dom är för goooa...:)
Idag ska jag städa av lite här o hänga upp mina nya gardiner. Ska även sätta upp adventsstjärnorna och ljusstakarna tänkte jag. Ikväll ska jag bege mig till jobbet igen för ett nattpass till 11.45 i morgon. Nästa vecka är rätt fullspikade med allt möjligt skoj. Jobbar måndag dag mellan 8-16.15. På onsdag är jag medbjuden till Rättvik på jullunch genom jobbet. Jobbnatt mellan 16-8 på torsdag och på fredagkväll ska vi ut med anhöriga till en vårdtagare o äta kinamat:) Eventuellt på Moraparken o svänga sina lurviga efter det:)) Sen jobbar jag natt igen på lördag....kul att det rör lite på sig:))
Nej nu är det dags o ta tag i hemmet här...ha en trevlig helg alla.....lägger ut lite kort på bebisen senare...

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar