tisdag 20 september 2011

Sjukt


Hej!

Vaknade med huvudvärk igår morse o inte vart den bättre av att mitt humör var på bristningsgränsen. Skulle försöka att få upp min kära sambo i dräglig tid för att sticka iväg o handla. När jag till sist tog bilnycklarna o sa att nu åker jag, då gick han upp. Sen körde jag fast blixtlåset i min nya jacka o svor väl en hel del över det. Först åkte vi ner på macken för att hämta Theas förskottsjulklapp o när vi skulle åka därifrån startade inte bilhelvetet:(( Fläktremmen har slirat o skulle spännas, men det har inte blivit gjort än så den laddar väl inte batteriet som den ska. Till sist så startade den helt plötsligt o jag kunde ta mig hem utan lysen o vindrutetorkare i ösregnet. Lånade Marcus bil o for ner o handlade lite mat. När vi kom hem gick vi upp dit med paketet o fikade lite. Väl hemma igen började jag få så ont i kroppen, det värkte både här o där o jag var frusen. Gick o la mig en stund o när jag vaknade frös jag så jag skakade. Tog tempen o hade nästan 39 grader:(( Jahapp det var den jobbnatten det tänkte jag. Tog två alvedon o hoppades på att känna mig bättre men icke sa nicke. Det var bara o ringa bemanningen o säga att jag inte kunde jobba. Faktiskt första gången på ett år som jag är sjuk tror jag. Sov mer eller mindre hela kvällen o inatt har jag badat i svett. I morse när jag vaknade så var jag feberfri o värken i kroppen var borta:)) Har tagit det lugnt hela dan idag o bara vilat o suttit o sytt. Dumt o anstränga sig så det inte blir nåt bakslag. Hoppas på att bli piggare i morgon så vi kan åka o handla lite uppe i Noret.

För en stund sen ringde tel o det var från ett bemannigsföretag i Örebro. Jag sökte ju jobb för ett tag sen via dem. Tjänsten var tillsatt men nu undrade de om jag kunde jobba EN DAG där i oktober??? Jag sa väl att jag kunde det med den tanken på att man kanske kan få nå mer tider när det krisar. Ska väl dit o träffa brukaren ifråga så får vi se hur det går:) Men mitt jobb här går före i alla väder ska ni veta. Det sa jag även till hon som ringde.

Nej nu ska jag gå o sätta på en skinkstek som vi ska ha till middag idag....

Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar