torsdag 8 september 2011

Rotfyllning


Hej!

Kan börja med att tala om att nu har även jag blivit förkyld:( Trodde jag skulle klara mig men icke sa nicke. Inget halsont men som vanligt ont i bihålorna o hängig. Så fort jag gör nåt bli jag genomsvettig:( Iofs tur i oturen eller vad man ska kalla det för, jag är ju ledig några dagar nu så jag missar förhoppningsvis inget arbetspass.

Idag hade jag lovat Alexandra att följa med henne till tandläkaren o passa lilltrollet under tiden. Så klart ville hon att jag skulle följa med in oxå, det var ju dags för rotfyllningen. Tyckte synd om henne när hon låg där med gummiduk över hela munnen o våndades. Men allt gick bra o det tog en jäkla tid. Nästan två timmar höll han på o rensa rotkanalerna o plockade bort pulpan. Nu ska hon gå så i drygt en månad och om allt går bra så fyller de igen det nästa gång. Nu har hon bara en tillfällig fyllning. Lillskrotan var då så snäll hela tiden o passade även på att klämma ur sig ett lass:) När vi var klar så slank vi in på ICA en sväng o sen förbi macken för att hämta ut Charlies julklapp, som hade kommit. Han ska få den redan nästa helg i förskott. Jag kan ju tala om att det är en bumbistol, för Angelica vet redan om det och det var hennes förslag.

Resten av dagen har jag bara vilat. O tycker att det känns lite piggare ikväll:) Kikat på Robinson o meningen var att vi skulle se en film....MEN jag kommer att somna då känns det som. Så vi tar det i helgen ist.

Sitter o kikar på recept på datorn. Har lite sug på att laga nåt riktigt gott i morgon. Det lutar åt T-bonestek med en massa gott till. Eller varför inte nån god fiskrätt. Nej nu ska jag sörpla i mig mitt the o sen blir det väl sängdags här....

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar