söndag 18 september 2011

Intensiv helg


Hej!

Ja då har denna helg passerat i raketfart då.

I fredags kom Angelica, Jack o lilla Charlie på besök upp till Alexandra o Marcus. Det var första gången de träffade lilla Thea:) Vi myste så klart o fikade lite. Jisses vad stor lilltrollet hade blivit. Han är ju nu hela tre månader o tiden går så fort så fort. Jag bestämde med Angelica att komma bort till Andreasgården runt fyratiden för att hjälpa dem med dukningen inför dopet. Det gick fortare än vi trodde o jag var klar redan halvsex. Tyckte inte att det var någon större idé att åka hem så jag drog mig mot jobbet istället. På lördagförmiddag så åkte jag tillbaka o hjälpte till med ballonblåsning o lite allt möjligt för att sen hasta hem till Alexandra o passa Thea medans hon duschade o gjorde sig i ordning. Därefter hem o fixa sig själv...pust pust....Lovade att komma tillbaka runt halvtvå för att ta fram kaffebröd o tårtor så att allt skulle vara klart direkt efter dopakten. Dopet gick jättebra o Charlie visade sig från sin bästa sida. Han t.o.m. skrattade stort åt prästen när han läste välsignelsen för honom:) Storebror Jack har ju som barn har massor av spring i benen o hade väl svårt för att stå still. Men han var duktig han med och fick även äran att hälla upp dopvattnet i funten. Efter det så var det då dags för dopkaffet. Mycket gott kaffebröd o supergoda/snygga tårtor. Sen var det dags för presentöppning. Han fick många paket med bl.a pengar, en tryckt doptavla, broderad doptavla, böcker, smycke o två dopnallar. Vi bröt upp runt femtiden o då var det dags o skynda hem för att trycka i sig lite mat uppå all tårta o kaffebröd. Slängde i princip i mig maten innan det var dags o åka för att jobba ett nattpass igen.

Har nu nyss kommit hem o idag vet jag inte riktigt vad som händer o sker. Få se om jag ska hjälpa mamma med o dammsuga/tvätta bilen hennes. Annars blir det nog en lugn dag verkar det som.....Nej nu ska jag gå upp till Alex på en kaffe ...

Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar