tisdag 13 september 2011

Flängt hit o dit

Hej!

I morse vart jag väckt av min kära mor runt halvnio. Hon undrade om jag hade lust o hjälpa henne med lite ärenden idag. Så klart jag kunde det, så det var bara att masa sig upp från sin varma goa säng o göra sig i ordning. Jag var hos henne vid tiotiden o vi började med en tur till lasarettet där hon skulle ta lite prover. Därefter skulle vi leta reda på en bilverkstad som tydligen ska vara både bra o billig. Tänk vi hittade på den direkt fast hon egentligen visade mig fel väg:) Inte klokt vilken skillnad på pris det vart. Hon ska byta nån damask fram i bilen. På Volvo skulle de ha 2750:- OBS med hennes rabatt. Men här på Lars Gunnars Bilservice skulle de ha endast 820:- !!! Ut kom en strålande glad mamma när hon fick reda på priset:) Därefter skulle jag in i ett ärende på Dollarstore o mamma hängde så klart med in o skulle titta på allt o lite till:) När vi var klar där så begav vi oss till återvinningsstationen med lite sopor hon hade samlat på sig. Äntligen vart det då ICA Maxis tur. Var väl där inne o snurrade en stund innan vi var klar...pust pust. Jag svängde förbi Djurmagasinet o mamma passade då på att försvinna in på Outlet för att se om hon hittade nån varm tröja, vilket hon gjorde o även till mycket bra pris:) Nu var det *bara* tanka bilen kvar trodde jag. Åkte till macken o gjorde det o sen kom vi på att pappa skulle ju fyllt år idag....så då begav vi oss till kyrkogården för ett besök o även titta till rosorna vi ställt dit tidigare. När vi var klar där fick jag ett sms att mitt paket med en tröja hade kommit så då var det ju bara o svänga förbi där o hämta den så klart....NU var vi äntligen klar. Hjälpte henne in med varorna o tiggde två alvedon, för jag fick nog huvudvärk av allt snurrande hit o dit. Äntligen hemma så gick jag upp till Alexandra för att vara smakråd på vilka inbjudningskort hon ska beställa till dopet. Var väl där uppe en liten stund innan jag gick hem o skulle göra klart doppresenten. MEN älskade katten Tarzan älskar ju när jag håller på med den o skulle som vanligt busa, så nu måste jag leta o se om jag hittar det han stal framför mina ögon...rackarn där:)

Ikväll har vi kikat på Idol i vanlig ordning o snart blir det nog nattiné för min del. Har nog problem med en visdomstand för jag har en svullen körtel under käken o ont mot örat...alltid ska det vara nåt!

I morgon är en ny dag o Annelie kommer hem en sväng från Norge. Hon har fått mersmak på Kinect, så det troliga är att det blir till att svettas till det i morgonkväll:)) På torsdag tänkte jag ta en slödag inför kommande helg. Fredag ska jag först till AF på ett litet möte o visa upp mig o sen hjälpa Angelica o ordna inför dopet på Andreasgården, de ska ha på lördag. Efter det blir det ett nattpass på jobbet..

Nääää dags för en kopp thé o ett par alvedon till innan jag slår igen mina gröna för denna dag....

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar