fredag 18 mars 2011

Vilken morgon..

Hej!

Jisses vilken morgon det vart idag:) Allt började med att jag vaknade halvsex av kattrace. Hörde oxå nåt prassel o ljudet av en tom kattmatsburk. Gick upp o kikade o se hela köksgolvet var fullt i sopor:( Mitt i alltihop stod Mario o slickade febrilt i den tomma plåtburken. Jahapp det var bara att städa av golvet igen då. Jag som städade igår o la på en ren köksmatta. Efter det var det ju ingen större idé att somna om. Hade planerat o ta bussen ut till jobbet idag, så jag gick ut till hållplatsen o som vanligt var bussen ner till stationen försenad. Bara jag hinner med bussen ut till Gesunda tänkte jag. När jag kom dit stod det en buss med 107 på o så klart jag klev på den. Döm om min förvåning när chauffören ställer sig i vänsterfil i Malungskorset. Va fan tänkte jag den går ju åt fel håll!!!! Frågade vart bussen gick o fick ett snäsigt svar att den gick mot Nusnäs,Vattnäs eller vad han sa. Herre gud sa jag, jag sitter på fel buss!!! Jag hoppade av vid Strandens skola o ringde Alexandra. Hon o Marcus är ju ledig idag o var så snäll o hämtade mig o körde mig till jobbet:)) När jag kom hit var ju inte humöret på topp kan jag säga. O inte vart det bättre när jag såg i schemat att jag inte hade fått en enda tid under P-O:s semester. Men det visade sig som tur va att allt var ett missförstånd. Så nu har jag fått en hel del arbetspass från påsk o under hela maj:))
Alexandra o Marcus skulle ju på ultraljud idag. Och nyss fick jag två mms på liten bebis:)) Allt såg bra ut o beräknad förlossning stämmer med vad vi räknade ut, i mitten av augusti:) Tiden går ju så fort så snart har jag två nya små barnbarn att älska. Apropå barnbarn så pratade jag med Jack i telefon här om dagen. Han är ju för skön den killen. Han har redan bjudit på sitt fyraårskalas den första augusti....han ska ha pool-party...haha, vilken liten tok:))
Nej nu ska jag ta o fortsätta lite här. Jobbar ju o vi har avklarat förmiddagssysslorna. Nu ska jag laga lite lunch o efter det blir det vilostund. Slutar åtta i morgonbitti o då ska det åka o handlas, fika med mamsen, sen tårtkalas....ha en bra dag...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar