lördag 12 mars 2011

Oroligt.


Hej!

Usch vilken orolig fredag det vart:( Svärmor flög iväg till Japan i torsdags på en efterlängtad resa. Igår morse när jag vaknade o satte på nyhetsmorgon på TV:n möts man av nyheten om den stora jordbävningen:( Vi hade ingen susning om vilket bolag hon flög med eller var i Japan hon var. Det gick några timmar då vi avvaktade för att få ett livstecken från henne, men till sist ringde Martin o berättade att hon var välbehållen:)) Typiskt att denna jordbävning skulle komma så lägligt:( Fick ett sms av henne i morse där hon skrev att hon skulle försöka att ta sig till Nagasaki. Hoppas nu att marken håller sig lugn så det inte inträffar nån mer katastrof.
Annars lunkar det på som vanligt. Idag jobbar jag ett dygnspass o började åtta i morse:) Ska snart sätta igång med frukosten o sen väcka min vårdtagare. Längtar tills snön försvinner så man kan börja gå ut lite på sköna vårpromenader:) Ikväll är det Melodifestivalsfinalen med..:)) Jag är bombsäker på att The Moniker vinner. Den låten har växt sig enormt i mina öron o vi där hemma går runt o gnolar på den dagligen:)) Tror även den kommer att slå utomlands. Nej gott folk nu är det dags för grötkokning men först ska jag slänga in några mer vedträn i pannan så vi får det riktigt varmt o skönt här....ha en bra lördag...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar