söndag 20 mars 2011

Solig söndag

Hej!

Åhhh va härligt o vakna till solens strålar:)) Hoppas nu verkligen våren är i antågande:)Och vilken häftig måne det var igår...så stor o den lyste verkligen starkt, den var ju bara 35 000 mil bort.
Hann inte skriva så mycket om gårdagen igår men den var jättetrevlig o mysig. Alex o Marcus hämtade mig på jobbet vid åtta o då for vi ner för att köpa färskt bröd o käka mumsfrukost. Efter det blev det en tripp Orsasjön runt. Var nämligen förbi Marcus hus i Våmhus o sen tog vi vägen via Orsa upp till Noret för att handla. Alexandra o Marcus beställde även en barnvagn, en riktigt fin en från Emmaljunga:) Jäklar va vagnarna är dyra. Jag kommer ihåg när jag fick min första vagn av pappa. Det var en tysk barnvagn med fönsterluckor. Då 1979 kostade den 1778:- med allt och det kan jämföras med att min hyra då låg på 1152:- för en trea:) När vi handlat klart var det då dags o möta upp mamsen på stan. Alexandra skulle få köpa nåt hon ville ha i present av henne. Vi kikade på mammabyxor o bebiskläder. Men det slutade med smycken o smink:) Tänkte sen gå på Kaffestugan o fika allihop men det var fullt så Helmers fick sig ett besök istället:) SEN fick vi äntligen åka hem o koppla av en stund innan det var dags för kaffe o tårta. Matte kom upp från Borlänge o hade chauffören Aja med sig. När kalaset var slut så diskade Marcus o Alexandra lagade mat...skönt o bara få sitta o titta på, nåt glas vitt slank ner med. Vi hade tänkt o spela nåt sällskapsspel på kvällen, men fick inte tag på nån mer att spela med, så det vart en tidig sänggång. Jag var ju iofs skittrött eftersom jag gått upp tidigt. Klockan var halvelva när vi sa godnatt.
Idag vet jag inte vad som händer. Funderar på om man skulle ut o knäppa lite fina vinterkort i detta strålande solsken. Kanske packa en liten picknickkorg o bege sig ner till Åmåsäng för att grilla korv:)) Nej nu hojtas det från Alex rum....- Frukost, jag är hungrig..:) Så det är väl dags o få nåt till livs...Ha en supersöndag för det tänker jag ha...

Kram!

1 kommentar:

  1. Tjenare och hej !
    Den här designen är bara tillfällig... jag har provat lite olika och nu är jag trött så jag tänker sussa lite och fortsätta imorn... Puss och Kram ♥// Mia

    SvaraRadera