torsdag 17 mars 2011

GRATTIS

Hej!!

Grattis till min älskade son Joachim som idag blir hela 25 år:) Tänk att man så väl kommer ihåg förlossningsdagarna så himla väl. Vaknade denna morgon den 17:de mars 1986 och allt var precis som vanligt. Beräknad förlossning var satt till den 20:de. Jag lagade lunch o Hasse kom hem o åt. Kommer t.o.m ihåg att vi åt stekt torsk med potatis o spenat:) Han tog cykeln tillbaka till jobbet och det var årets första riktiga vårdag. Ställde mig o diskade då första värken kom som ett brev på posten. Direkt därpå kom det en till. Jahapp tänkte jag o ringde förlossningen vilka tyckte att jag skulle komma upp. Ringde Hasse o han var naturligtvis inte inne utan satt på ett möte så jag bad hans kollega hälsa honom att han fick åka upp till lasarettet. Jag tog mitt pick o pack o började gå mot sjukhuset:) Värkarna kom ungefär var 100:de meter men jag bet ihop envis som jag är...Blev inskriven 13.35 enl. journalen och min lille son kom till världen 13.53. Pappa Hans hann dit men tänk om jag visste att det skulle gå så fort hade jag nog inte vågat att gå till förlossningen:)) Ja det är 25 år sedan det:)) Grattis igen min prins<3
Idag är det en städdag eftersom jag jobbar dygnspass i morgon mellan 8-8 och vi söka ha lite kalas på lördag då min lilla flicka fyller 23:) Det blir en intensiv helg med mycket inplanerat. Först jobba 24 timmar och på lördagmorgon kommer Alexandra o hämtar mig på jobbet när jag slutar. Då åker vi direkt upp till Noret o handlar lite för att sen sammanstråla med mamma på stan för att inhandla present o ta en fika tillsammans. Sen hem o fixa inför stundande kalas. Efter det ska vi äta lite gott o vem vet om det slinker ner nåt starkt i min strupe eftersom jag är ledig:)) Nej nu är det dags o börja med maten. Köttfärssås o spagetti på menyn idag, enkelt men gott:)Föresten höll på att glömma att i morgon är det en spännande dag. Alexandra ska på ultraljud o ska få se bebis för första gången. Hon vill gärna ta reda på könet men både jag o Marcus tycker att det ska vara en överraskning:))

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar