lördag 19 mars 2011

GRATTIS igen

Hej!

Idag vill jag gratta min älskade flicka Alexandra som fyller 23 år. Denna dag för 23 år sedan minns man oxå som det vore igår:) Jag låg inlagd på bb för havandeskapsförgiftning. Hon skulle inte komma förrän den 20:de april var det tänkt, men ödet ville annat. På lördagmorgon kom barnmorskan in o tog mitt blodtryck, vilket visade sig vara skyhögt (215/115), livsfarligt m.a.o. Jag skulle bli igångsatt o de la någon slags grön gelé bakom livmodertappen för att den skulle mogna. Vid halvettiden skulle de sätta dropp. Men det var inte så lätt direkt. Jag var sååå svullen, hade ju gått upp 44 kilo varav det mesta var vätska. De höll på i över fyra timmar innan de hittade en åder att sätta kanylen i:( Själv var jag mest borta p.g.a. en massa lugnande för att hålla blodtrycket någorlunda. Kände inte en enda värk när det hel plötsligt runt tio i elva small till som en champagnekork o vattnet forsade ut i sängen. Sköterskan kom in o skulle byta i sängen, men jag sa att det var ingen idé för det kommer snart. 23.12 är min minsta prinsessa född. Lite småvärkar i en kvart o två rejäla krystningar var allt. En snäll liten bebis ficka jag o nu ska hon själv bli mamma:)) Grattis hjärtat mitt.
Idag har vi ruschat hit o dit. Men nu blir det lite middag o vin till mig sen får vi se vad kvällen har att bjuda på.....

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar