onsdag 9 mars 2011

Lugna dagar

Hej!

Trots ett par inbokade möten så har det varit några sköna o lugna dagar i början av den här veckan som snart är slut IGEN. I måndags var jag på AF på ett möte och för att göra en handlingsplan. Det gick jättebra och jag har en kanonbra handläggare där. Han tyckte precis som jag att det var onödigt o söka andra vick som undersköterska nu när jag redan jobbar som det och även har blivit lovad att sommarvicka:)) Klok man den där:)) Efter det mötet var jag o Micke hem till mamma o hjälpte henne lite med städningen efter vasaloppsgästerna från Ryssland.
Igår var det oxå möte då personalmöte hos en av brukarna. Kikade väl lite på semesterplaneringarna så jag får se hur S. knepar ihop det. När Marcus kom från jobbet fixade han o Alex ett par superdupergoda pizzor....skitgoda verkligen. Vi mumsade i oss det o sen vart det tv för hela slanten för min o Mickes del åtminstonde, de andra gick o la sig tidigt o somnade som klubbade oxar båda två.
Idag bestämde jag mig för att ta en riktig slappardag....lodade runt här hemma i myskläder och har inte gjort många knop alls. Skönt med sånna dagar ibland. Ikväll kom Marcus hit med soffan jag fick av honom...(snäll han)...En jättefin gräddvit modern hörnsoffa....mycket större än den jag hade. Superskön o både ligga o sitta i är den med:)) Så nu blir det snart till att renovera där inne. Har nyss kikat på Big Brother o nu börjar det hända lite roliga saker därinne eller ute egentligen eftersom en del av deltagarna är i *Sibirien* :)
I morgon ska vi städa här jag o Alex, tvätta lite o dona. Skönt o få det gjort i morgon o vara lite ledig på fredag. På lördag jobbar jag dygn igen o börjar åtta på lördag morgon o sen 24 timmar framåt. Har även fått ett dygnspass nästa fredag...nice:))
Sen till en annan sak jag funderat lite på de sista dagarna. Måste säga att jag blir så less på allt gnäll en del håller på med. Det är såååå synd om dem, ingenting blir som de vill. Men tänk om de istället för att gnälla kunde analysera problemen och ta tag i dem istället, fan hur mycket enklare det skulle bli. Jag vet av egen erfarenhet när jag gick in i väggen för några år sedan att det inte går att sitta o tycka synd om sig själv. Visst piller löser en del för vissa, men personligen så rev jag sönder alla SJU recept jag fick av läkaren...det var allt från sömntabletter, antidepresivt, lyckopiller o ja gudarna vette allt. Nääää man MÅSTE rycka upp sig själv för det är det då bannemig ingen som gör åt en.....
Nej nu är det dags o damma fram snarklådan igen....riktigt spännande att sova nu för tiden, jag har nog världens mest korkade drömmar den senaste tiden....hur fan kan man drömma så tokigt egentligen.....så godnatt o sov gott...hörs

Nattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar