måndag 28 mars 2011

Sovmorgon

Hej!

Jag har börjat att fundera på vad sovmorgon är:) Det exixterar då inte för mig iaf. Förstår inte att jag har blivit så extremt morgonpigg. Gick upp sex i morse o var pigg...konstigt:) Men rätt skönt o sitta här i lugn o ro, med en kopp kaffe o morgontidningen. Idag händer det inte mycket på förmiddagen direkt. Ska ju iväg o jobba klockan 14, så jag har beslutat mig för att inte göra nåt speciellt fram tills dess.
Från den ena till det andra, så följer jag några bloggar här på nätet. Och i skrivande stund vet jag att det för tillfället finns två som kämpar för sitt liv:( Den ena är Linda en fyrabarnsmor från Habo, som vid sin sista graviditet fick beskedet inflammatorisk bröstcancer. Har följt hennes resa i några månader varje dag och beundrar hennes mod och styrka. Tyvärr verkar skitsjukdomen ha ett järngrepp om henne och nu har hon inte orkat att skriva själv på ett par dagar. Enl. väninnan som uppdaterar bloggen, så har hon haft fruktansvärda smärtor och sover nu mest med de närmaste vid sin sida. Den andra bloggen jag följer handlar om lilla Tindra, knappt fyra år som kämpar mot levercancer:( Denna lilla flicka har gått igenom minst tolv, tretton operationer under det sista halvåret och har även fått ny lever ett par tre gånger. Den sista fick hon i slutet av förra veckan. Tyvärr verkar det uppstå komplikationer och den inplanerade operationen igår fick ställas in p.g.a. att levern inte producerar egen galla ännu. Det finns även andra bloggar jag följer och grip utav de alla hur starka de verkar vara och att de även vill dela med sig av sitt livsöde till oss läsare.
Vill ni gå in o läsa om Lindas o lilla Tindras kamp så kommer adresserna här:

lindaskriver.blogspot.com

tindraskamp.se

Jag skänker ofta de jag följer många tankar o ber för ett mirakel.

Nu är Alex på väg hem sen hon kört Marcus till jobbet. Ska bränna på en panna lut för hon skulle åka förbi o handla lite smaskig frukost.....ha en bra dag ...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar