måndag 7 mars 2011

Vasaloppshelg

Hej!

Äntligen, äntligen är denna vasaloppsvecka över. Visst är det kul med allt folk o lite folkfest men denna trafik....usch...köer vart man än ska.
Jobbade i lördagsnatt här nere på stan. Det gick jättebra o vi tittade på Melodifestivalen tillsammans. Vet inte riktigt vad jag tycker om låtarna som gick vidare. The Monikers låt är ju inte min stil direkt men jag tror han tar hem hela skiten och ska man vara ärlig så kan han nog gå långt i Europa:) Nattsömnen på jobbet var inte den bästa då assistentrummet ligger mot Älvgatan o där var det minsann en jäkla trafik från fyratiden på morgonen. Bussar i kö o folk som sprang runt o hojtade. Men men fick väl nån timmes sömn iaf.
När jag slutade så kom Alexandra o mötte upp oss och sen gick vi tillsammans med J. och min vårdtagare till målområdet för att se målgången. Bästa platsen hade vi nog:)) Vi stod på rullstolsläktaren och såg allt perfekt:) Höll på Jerry Ahrlin eftersom han aldrig har vunnit men Brink gjorde ju ett magnifikt lopp och kämpade sig först in över mållinjen. Vet faktiskt inte om jag nån gång har sett segraren gå i mål live. Efter detta så traskade jag o Alexandra in mot gågatan o slank in på ICA för lite inhandling av mat. Väl hemma så la vi oss en stund för att vila o så klart somnade jag. Tog mig en välbehövlig powernap på si så där tre timmar. Tror klockan var halvsju när jag vaknade till liv igen. Hade sån tur att Marcus tog hand om både matlagningen o disken (guld värt):)) På kvällen kikade vi på Big Brother o sen fortsatte vi med att kika på Åsa-Nisse, men som vanligt blev ögonlocken tunga, så vi får kika klart på den ikväll ist.
Idag är det måndag igen. Jisses vad veckorna går fort. Nu är det *bara* mellan 13-23 veckor kvar tills bebisarna ska anlända oxå:)) Är snart klar med bebiströjan jag stickar. Går ju fort o sticka så smått:) Nu snart blir det en dusch o klockan ett ska jag till ett möte på AF. Får väl se om de har nå nytt o komma med.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar