söndag 13 mars 2011

Slappsöndag

Hej!

Idag är det en riktig slappsöndag:) Kikade på Melodifestivalen igår o vart nästan förbannad. Nu har svenska folket ytterligare en gång skickat iväg en snorunge på den stora finalen:( Tror inte ett dugg på den om jag ska vara ärlig. Nej The Moniker eller Swingfly skulle ha vunnit ist. Klart det är många, många småflickor som röstat...urk:( Gick o la mig direkt efter finalen o löste lite sudoku, men somnade nästan direkt. Vaknade av att det lät konstigt inne i pannrummet, det bubblade o brusade i rören. Sen var det omöjligt o sova lugnt p.g.a. ljuden. När D. kom i morse så sa han att det var nog luft i systemet o sen fyllde han på vatten. Kan ju inte ett dyft om vedpannor så egentligen skulle man haft sig en liten kurs i ämnet:)
När jag kom hem kröp jag ner i soffan med täcke o kudde för att vila lite o vad hände då?? Joo det vart en powernap på nästan fyra timmar, uj va skönt jag sov:)
Satt o funderade igår på hur jävla bra vi har det egentligen. Vi gnäller över snö o kyla o när det blir sommar o värmen kommer då är det för varmt. Vi har det nog otroligt bra här i vårt land. Tack o lov drabbas vi inte av naturkatastrofer och de fyra årstiderna är ju egentligen underbara. Katastrofen i Japan är ju förskräcklig. Inte nog med själva jordbävningen utan det har varit tsunami, härdsmälta o vulkanutbrott med:( Stackars människor! Hörde av svärmor idag där hon skrev att nu är hon i Nagasaki för vidare färd mot Hiroshima om några dagar. Bra att hon håller sig på södra delen just nu då. Men vilken jäkla otur hon har. Samtidigt så har hon nog massor o berätta när hon kommer hem.
Nej nu ska jag nog lägga mig o kika på TV en stund tror jag. Man känner sig rätt mör eftersom jag inte sovit bra inatt. Nu är jag ledig några dagar vad jag vet. Kanske går in o jobbar ett dygn mellan torsdag o fredagmorgon, men jag har ju fredagsdygnet med så man får väl se vad chifen säger om det. Men D. ville vara ledig o klart jag kan hjälpa till:) Ha en bra fortsättning på denna tröksöndag...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar