torsdag 4 augusti 2011

Mormor igen

Hej!

Äntligen har det hänt, jag har blivit mormor igen:))

Vi kom då hem igen från Falun sent igårkväll och själv kom jag nog inte i säng förrän fram emot halvtvåtiden. Vaknade av telefonen 04.15 och det var Marcus som ringde för Alexandra ville att jag skulle komma upp. Jag gick som en sömngångare dit upp och möttes av en förtvivlad storgråtande Alexandra, sittandes på badrumsgolvet endast iklädd en t-shirt. Vi fick in henne till soffan, där hon lugnade ner sig lite o tyckte att det kändes bättre. Stackaren grät därför att hon var såååå trött, inte p.g.a. värkarbetet. Men värkar hade hon ska gudarna veta, starka rejäla sammandragningar som kom med ca: 10 minuters mellanrum. Vi funderade på hur vi skulle göra, antingen åka ner till Falun igen med risken att åter en gång bli hemskickad eller vänta tills MVC öppnade o de kanske kunde känna om hon hade öppnat sig något. Vi beslutade oss för det sista alternativet och jag masade mig lika sömndrucken hemåt igen o somnade nästan bums konstigt nog:) Jag fick sova i 40 minuter innan Alexandra ringde igen o sa att nu orkade hon inte längre utan de skulle åka ner till Falun igen. Ca 8.15 ringde hon o berättade att nu hade hon öppnat sig 2 cm. Äntligen var det igång på allvar. Sedan hade vi kontakt fram o tillbaka under hela dagen och hon hade väldigt jävulusiskt ont ända tills hon fick ryggmärgsbedövningen. Värkarbetet gick framåt o på slutet väldigt fort. Klockan 16.56 såg lilla älskade Thea dagens ljus för första gången:) 3520 gram o 50 lång är måtten o än så länge har jag bara sett henne på ett kort. Förhoppningsvis kommer det fler under kvällens lopp. I morgon kommer den lilla familjen hem igen o ingen kan väl vara mer nyfiken än jag:))

Jag är så tacksam o lycklig för att båda mina älskade flickors förlossningar har gått så bra och att jag tackar Gud för mina två små nya barnbarn...

Älskar er mina barn med familjer av hela mitt hjärta, ni är underbara.

Tyvärr kunde jag inte vara med fysiskt idag, därför att jag jobbade. Men i tanken var de med hela tiden. Nu har jag nyss kommit hem o ska ta mig en dusch o sen tänkte jag gå upp till Alexandra o Marcus lgh, för att diska undan det lilla o kika till katterna....det ska väl vara fint när de kommer hem i morgon.

Kram kram från en lycklig mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar