tisdag 22 november 2011

Mycket nu



Hej.

Nu var det en hel vecka jag skrev något såg jag:) Så det är väl dags för lite uppdatering. Dagarna har väl lunkat fram i samma takt som vanligt. I fredags var vi o handlade lite uppe i Noret o bestämde oss för att äta o dricka lite gott. När vi kom hem och hade packat in all mat så körde vi igång med maten. Själv tillagningen var väl ingen konst direkt, men vette fan om jag tyckte att det var så speciellt. Det smakade väl som kyckling i allmänhet. Nu var det ju så att jag använde lightprodukter så det kanske hade smakat bättre om jag använt det riktigt feta:) Jaja drack något glas rött med, vilket var gudagott däremot:))

Jobbade lördagnatt som vanligt. Nu känns det skönt att få börja på heltid här framöver o slippa alla lördagnätter.

Den här veckan o början på nästa är minst sagt fulltecknad. Varje dag är det nåt planerat. Igår följde jag med Alex ner på stan för att kika på lite kläder till dopet. Hon hittade en jättefin tunika inne på H&M:) Letade sen efter guld/röda servetter men det närmaste vi kom var nåt motiv med guldljus o lite rönnbär runt eller en guldfärgad ängel. Beställde blommor till dopet hann vi med oxå. Där blir det två gerbera + guldsprayat blåbärsris i varje vas. Jäklar va dyrt de va då....8 buketter kostar närmare en femhundring. När vi kom hem tog vi en fika innan jag gick ner o lagade lite mat. Var upp en sväng till sen till Alex för att passa Thea, när hon o Mjao skulle till ICA Maxi o handla lite. Marcus är nämligen i Stockholm o jobbar tills på torsdag, så Mjao bor där nu:))

Idag gick jag upp tidigt för jag hade lovat Alex att åka o ombesikta deras andrabil (liten Golf). Själv så skulle hon köra mamma upp till las. på provtagningen. Efter många om o men fick jag igång bilen o tuffade iväg. Trodde inte den skulle gå igenom men till slut fick jag ett godkännande:) Väl hemma så började jag o plocka fram mina adventsstakar o stjärnor. När jag skulle börja att hänga upp stjärnorna hade jag fel elsladdar till dem. Helskotta vad jag letade överallt. Frågade Micke om han sett några men icke då. Till sist när jag höll på att ge upp kom han på att han flyttat på några sladdar förut. O se han hade gömt dem i ett skåp i bokhyllan. Sen började det värsta.....få ihop stjärnorna med sladden i....fy fan va jag svor innan det var klart. Skitdålig kvalitét på stjärnorna. De är ju av papp så nästa år blir det nåt annat i fönstren. Lättast är ju stakar som bara är o sätta fram, men då har vi ju det berömda o klassiska problemet att nåt ljus är trasigt, o sen räkna ut vilket. Men nu hänger mina svarta stjärnor i fönstren o de fina ljusstakarna lyser i vardagsrummet.

Den här veckan är det minst sagt fullspäckat. Idag har jag avklarat det jag hade på agendan. I morgonbitti klockan 8.00 ska jag vara på medicinmottagningen för provtagning, ekg, blodtryckskoll o arbetsekg. På torsdag ska jag ut o köra på mamma lite igen. Fredag jobbar jag på förmiddagen o sen ska jag klippa mig klockan 12. Efter det ska jag hjälpa till borta på Andreasgården o duka/pynta inför dopet. På lördagförmiddag fortsätta inför dopet som börjar klockan 13. På lördagkväll vankas det jobb igen. Måndag ska jag till läkaren runt kvart i tre o på tisdagmorgon ska jag till lasarettet igen men då på hjärtgruppen. Ja det är en intensiv vecka.....Men om fem veckor har man ju semester:)) Tiden går fort så snart lyfter man mot Thailand...

Nej nu lite kaffe o sen kanske ut o ta en promenad om jag hittar i dimman...

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar