onsdag 23 november 2011

Lite glädjande.



Hej!

Såg att en del av mitt förra inlägg trillat bort???!!! Jag skrev ju om maten som vart si så där men vad det var för mat stod inte med. Jooo vi skulle försöka oss på Leif Mannerströms kycklingroulader. Men som sagt var det väl ingen höjdare direkt:) Det är nog bättre o hålla sig till sitt kära wok med tillbehör...haha.

Idag gick jag upp halvsju för att göra mig i ordning i lugn o ro inför las.besöket. Kom väl dit strax före åtta o var först på plan. Men tror ni jag kom in när jag skulle då?? Nääää inte då....kom inte in förrän halvnio. Skulle börja med proverna o jag sa som det var att jag var svårstucken. Då sa *min* uska att hon ville absolut inte tampas med nåt sånt, för det var hon då för trött för. Så hon ropade in nån donna som började leta lite kärl. Efter fyra försök gav hon upp o sa åt mig att gå till labb. Men innan dess så tog de iaf. ett EKG. Tog mina papper o knallade iväg dit då. Så klart var det hur mycket folk som allra helst där o en fruktansvärt snäsig dam i luckan. Hon kunde inte förståååå hur de kunde skicka sina patienter bara så där upp till labb. Nej hon var riktigt sur den damen. Hon sa att jag fick vara beredd o vänta ett bra tag. Så det var väl bara o slå ner röven på en extra stol, som damen i fråga bemödade sig o ta fram. Fick väl sitta där en halvtimme typ innan det var min tur. Sa som det var när jag kom in att jag var väldigt svårstucken, men denna paranta dam skrattade bort det o sa att sånt var ingen baggis för henne inte. Oki va bra tänkte jag, men visste redan då att det skulle ta tid. Hon provade på några ställen innan hon gav upp o jag fick sätta mig med värmande kuddar över redan sönderstuckna händer, armveck o handleder. Idag var jag tydligen väldans rädd om mitt blod och släppte inte till nåt blod ur venerna alls. Allt slutade med att hon stack mig i ett uppvärmt långfinger o tog alla prover kapillära:) Jisses va det droppade fina stora klarröda droppar, men det beror väl på det blodförtunnande jag äter. Ja till sist fick jag knalla därifrån liknandes en nåldyna på armar o händer.



När jag kom hem frågade Micke mig om jag testcyklat nåt. Nej jäklar sa jag det glömde de nog bort. Men det visade sig att det ska jag göra när jag börjar med min hjärtgympa. Hjärtsköterskan ringde på em. idag o frågade lite hur det gick med allt. Sa som det var att jag tycker det mesta går bra, men vikten verkar inte vilja gå ner lika fort som jag vill. Men då sa hon att det viktigaste var ju att jag slutat röka o att jag får ner kolesterolet. Hon kollade om det kommit några svar på proverna o det hade de gjort. När jag lades in på sjukan hade jag 6.8 i kolesterolvärde idag hade jag hälften 3.4 :) Verkligen bra!!! MEN det goda kolesterolet hade inte stigit så mycket däremot. OCH jag hade lite för högt blodsocker tyckte hon. Så nu får jag säkert göra en glukosbelastning oxå. Det är ofta sånt hör till infarkter o dyl. Men jag vart då lite glad att det blodfetterna går åt rätt håll iallafall. Och jag kommer att få hjälp nu med dietist o motion i hjärtgruppen:) Skitbra......


Annars har det väl inte hunnit hända nå mer direkt. Var upp till Alex igårkväll en sväng för Thea skrek o hon visste inte varför. Hon är ju så snäll den där flickan så man blir ju förvånad när hon låter. Men när jag kom o började jolla så blev hon en lycklig tösabit igen;) Ja nu närmar det sig dopet med. Tessan kommer i morgon kväll....o resten av barnaskaran kommer på fredag. Ska bli så härligt för mitt mammahjärta o träffa alla igen...

Näää nu ska jag gå o se om jag kan hitta på nåt o stoppa i magen.....

Bye....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar