söndag 27 november 2011

Första advent



Hej!

Jobbade inatt o har faktiskt sovit jättebra för en gång skull. Men var väl trött efter de senaste dagarnas jäkt. Kom inte i säng förrän runt kvart i tolv egentligen. Jag o Marie var på bio med vår vårdtagare. Vi såg Immortals, en grekisk typ sagofilm om titaner o krig. Enda som var lite coolt var väl att den visades i 3D :) Absolut ingen film i min smak, men huvudsaken var väl att vår vän tyckte om den. Trodde seriöst att jag skulle vara döv när jag gick ut. Jävlar vilket högt ljud det var. Men det ska ju vara så för att effekten ska bli så bra som möjligt, men ändå det kan inte vara bra för öronen. Så nästa ggn jag ska på bio blir det till att ta med öronproppar.

1:a Advent är det idag med. I morse när jag gick upp halvsju så vräkte regnet ner o det var sex grader varmt. Helvrickat väder verkligen. Men på förmiddagen så började molnen skingras och temperaturen sjönk lite. Själv så gick jag o la mig i soffan för en tupplur o när jag vaknade efter ett par timmar så var det vitt ute:) Jag gillar ju inte snö men nog blir det allt lite ljusare ute o nu är det ju julmånaden så låt snön komma (I lagom mängd).

Nej nu ska jag nog gå o lägga mig för att se nån film. I morgon är det sovmorgon förhoppningsvis o på eftermiddagen ska jag på återbesök på las. Hoppas allt är som det ska.

Vill avsluta detta inlägg o tacka för den här helgen till alla inblandade. Underbart o få träffa alla barnen o barnbarnen igen. Jättekul o träffa Marcus släkt o sist men inte minst så vill jag tacka Alexandra o Marcus för ett trevligt o vackert dop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar