tisdag 8 november 2011

Ihjälskrämd nästan.


Hej!

Gick upp i morse runt halvnio redan, jag hade lovat att köra mamma till lasarettet för provtagning. Tog en snabbdusch o sen vidare in i sovrummet för att ta fram en ren tröja ur garderoben. Stoppade in handen men drog ut den lika snabbt igen samtidigt som jag gallskrek. Jag tog på nåt hårigt som rörde sig:) Vågade mig iaf. på att kika in o se vad det var. Trodde faktiskt på en mus eller nåt. Man vet ju inte vad katterna släpar in egentligen. Men se där......en liten kattunge kikade fram:=) En helgrå liten söt flicka (tror jag) med den guldfärgad fläck i nacken.

Det är nämligen så här att, i lördags upptäckte jag blodfläckar lite här o där. Kontrollerade alla djur så klart o när det var Frejas tur så upptäckte jag att hon blödde ur musen. Upptäckte samtidigt att hon var lite rundare än vanligt om magen. Men inte så man skulle tro att hon hade nån kattunge där inne. Kände på magen o jäklar va det sparkade där inne. Jahapp, då vart hon säkert på smällen den gången alla katterna smet ut o var borta nån dag. Hon skulle ju ha sitt piller då egentligen men det gick ju några dagar emellan o hon var även inne i en brunstperiod. Ringde vet. o frågade om blödningen. Det kunde vara så sa han om förlossningsarbetet hade startat. Både på söndagen o igår så var hon så himla kärvänlig i allt hon kunde hitta. Kurrade o pratade hela tiden. Och inatt nån gång har hon gått in i min garderob o fött. Naturligtvis på mina *finkläder*. Men men...allt verkar att ha gått bra iaf. Jag tyckte den lilla var lite kall i morse så jag stoppade ner henne i min BH medans jag gjorde mig i ordning här:)) Kängurumetoden u know:=) Har nog redan en som vill ha henne med verkar det som:))

Åkte iallafall iväg med mamma till lasarettet o under tiden hon var där inne så passade jag o Alex på att handla lite. När jag kom hem flödade energin så jag satte igång att städa lite....dags o damma av o dammsuga igen tyckte jag:) Var även upp till Alex på en emkaffe en sväng.

Ska snart börja laga lite mat. Idag blir det stekt torsk med wok o citronsås. Föresten har anmält mig till viktklubb.se igår. Lite dyrt kanske, men om man följer deras råd så går man absolut ner i vikt. Ska ringa dit först nu o höra om mina menyer jag har fått är kolesterolvänliga....har lite dålig koll på det. Följer jag det där så är meningen att jag ska ha gått ner 25 kg tills den sista april....jaja det återstår o se....

Avslutar med att lägga in ett kort på nya bebisen....Gissa om Mario har fullt upp igen nu med barnvakteri. Han har knappt tid o äta, dricka eller skita....

Tjingeling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar