söndag 27 november 2011

Dopet


Hej!

Ja då var dopet ett kärt minne då:) Jag, Alex o Marcus åkte dit vid elvatiden för att förbereda det sista, brygga kaffe, sätta upp ballongerna, fixa blomvaserna osv. Vaserna blev verkligen lyckade. Tessan hade med sig nåt slags guldglitter och det tryckte jag ner med de två blomstjälkarna i vasen o så hängde lite grann utanför. Det vart kanonfint tycker jag...Gästerna började att droppa in strax efter tolv o det var det långväga resenärerna som kom. Marcus mamma, pappa, farmor, mormor, syster med fam. o bror med fam. Sedan kom det gäster i en strid ström. Dopet var jättefint o Martina Kjellin sjöng så fint. Lilla huvudpersonen skötte sig utomordentligt o sov en bit in i dopakten:) Men hon vaknade när prästen hällde vattnet på huvudet:) Många fina presenter fick lilla trollprinsessan med. Av mig o Micke fick hon en rosa Micki trädockvagn med tillhörande bäddset, av farmor o farfar en stol med sitt namn, datum o en nalle på. Moster Therése kom med en rosa läragåbil och av moster Angelica fick hon en målad doptavla. Morbror Joachim skänkte en silverkedja med ett graverat hjärta. Gammelmormor bidrog med ekonomin genom 500:-. Av morfar med fru fick hon alla Astrid Lindgrenfilmer:) (Till min dotters förtjusning). Kommer inte riktigt ihåg av vem hon fick vad av Marcus släkt men det var hand/fotavgjutning, smyckeskrin, skattkista, massor av kläder, sparbössa med innehåll, barbapappafigur....Gudföräldrarna Fia o Micke hade öppnat ett konto med 500:- på och kommer varje månad att dra en hundring från varsitt konto in dit:) Ja hon fick så mycket presenter lillskrotan.

Efter dopet åkte jag o köpte mig en sallad som jag sen slängde i mig innan det var dags o åka o jobba natt......

Tack Thea med mamma o pappa för ett jättefint dop....Må du få leva ett lyckligt och harmoniskt liv du lilla hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar