söndag 30 oktober 2011

Vintertid.


Hej!

Jahapp då är vi inne i vintertiden nu då. Det skapade givetvis huvudbryderi på morgonkulan (som vanligt), hur svårt kan det va???? Först var jag inte säker på hur min mobil gjorde, om den ställde in sig själv eller inte. MEN räknade ut om jag ställde väckningen på 06.30 som vanligt så skulle jag iallafall inte sova för länge, däremot skulle klockan ringa en timme för tidigt. O klart som korvspad så ringde fanskapet en timme för tidigt:( Somnade faktiskt om o gick upp *rätt tid*. Runt kvartöver sju ringde Alex o sa gomorgon o innan det så fick jag ett sms av Marie som undrade om jag kunde sätta på kaffe tills hon kom. När jag pratat klart med Alex hade jag fått ett nytt sms av Marie där det stod *Kommer strax*....Då förstod jag att hon missat ställa om klockan. Mycket riktigt alldeles efter sms:et så knackade det på dörren och jag masade mig ur sängen o mottog henne iklädd endast linne o trosor:)) När hon såg mig ramlade poletten ner. Men vi hade så trevligt så, fikade o skvallrade lite tills det var dags o göra lite nytta;)

Kom hem vid tolvtiden. Gjorde inget speciellt, utan kröp väl ner i soffan för att kika lite på TV o somnade naturligtvis. Sov nån timme vilket var välbehövligt. Lagade lite mat sen...idag köttfärssås med wokade grönsaker. Efter det spelade vi bingolotto...usch vilket glädjedödande program. Vissa vinner dubbelt o en annan inte ett skit.

Vad har hänt annars då? Inte nåt speciellt egentligen. Har inte hört nåt om provtagningen på kaliumet så jag antar att det var normalt. Igår städade jag Alexandras rum o putsade fönstret. Så nu hänger det nya gardiner där inne med. Skönt som fan o ha fönstren klara nu. Funderar på o börja med klädkammaren i morgon...o DET är ett projekt jag inte ser fram emot direkt....usch.

Nej nu ska jag nog gå o koka lite grönt thé o sen blir det filmtajmsmys på hög nivå...

Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar