söndag 16 oktober 2011

Skön söndag.

Hej!

Vaknade tidigt i morse som vanligt. Gick upp o petade i mig mina fyra mediciner men kröp tillbaka under täcket en stund igen. Konstigt det känns att äta piller. Det är två blodtryckssänkande, en mot blodfetter och en blodförtunnande. På kvällen har jag en halv tablett mot blodtrycket och en mot kolesteoreol. Jag har aldrig i hela mitt liv behövt o medicinera något. Men nu är det en massa tabletter man ska ha. Men men, bara jag slipper nå biverkningar så är det ju bra.

Gick väl upp runt kvart över tio o tänka sig att Micke var uppe före mig:)) När fan hände det sist??? Men det är väl klart att man är nog lite extra trött nu efter allt som hänt o man sov ju inte så bra på sjukan direkt. Käkade havregrynsgrötsfrukost som vanligt höll jag på o säga. Efter det så tog vi bilen till Hemus o bestämde oss för slingan på 2.5km idag. Men fyyyy fan va den var backig. Upp o ner, upp o ner hela tiden. Branta var dom me:( Man var helt slut efter en uppförsbacke för att sen ge sig på nästa brant. Då tror jag det är bättre att gå på mer plan mark där man kan hålla ett jämt o raskt tempo ist. Men nog var jag svettig när jag satte mig i bilen efteråt kan jag lova.

Gjorde väl inte så mycket mer denna dag än att slappa lite med gott samvete o laga mat. Idag stod det pannbiff med lök på menyn. Pannbiff är ju magert om man steker dem i rätt fett. Jag hade en hel påse thailändska wokgrönsaker till:)) Det går fortfarande bra med rökningen med. En vecka idag utan giftpinnar. Nu VET jag att jag aldrig kommer att ta ett bloss till i hela mitt liv. Känner redan att luktsinnet har blivit lite bättre:)

Var upp till Alex en sväng ikväll för en liten tår kaffe. Myste med Thea så klart, hon var i sitt esse o skrattade o pratade för fullt:) I morgon ska Alexandra på efterkontroll så jag ska ta hand om trollungen under tiden. Kommer nog att ta en promenad med vagnen tror jag. Får väl se vad det blir för väder. Senare i veckan kommer vi, jag o min dotter att börja simma med. Har ju tänkt oss en gång i veckan.

Nej nu ska jag nog gå o lägga mig så man vaknar piggelin i morgon...godnatt gott folk sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar