tisdag 18 oktober 2011

Storhandling



Hellu!!

Har fått nån dum ovana sen jag kom hem från sjukan. Går upp runt åtta och tar min morgonmedicin. MEN jag har börjat att gå o lägga mig igen för att sen sova fram till tio/elvarycket:( Iofs var det så regnigt o blåsigt idag, men ändå. Hela dagen blir ju förstörd tycker jag. Å andra sidan har jag ju inte inplanerat så mycket på to do list, nu när jag är sjukskriven. Klev sent om sider upp ur snarklådan iaf o gjorde mig i ordning för att åka upp till Noret o handla. Pratade med Alex o hon ville följa med:) Tog deras bil eftersom den är större och stommen till barnstolen sitter i den. Började med att besöka Dollarstore, köpte lite hygienprodukter o även lite städprylar fick följa med hem. Hittade även några fina ljuslyktor som även de fick passera kassan. Därefter gick färden till ICA Maxi. Vi skulle se om vi hittade nån ny matberedare. Micke är rätt less på o riva morötter för hand nu;) Tyckte att den som fanns var för dyr så vi gick över till Ö&B ist...men där var den ännu dyrare. Så det blir till att beställa en på nätet ist. Sen gick färden vidare mot Arken Zoo. Där inhandlades det en säck hundmat, ett flak kattmat, 10 kg kattsand, hundgodis o både färska o rökta märgben, till Marios stora förtjusning. Nu ställde vi kosan mot Willys. Handlade mat så vi klarar oss ett tag....mest fisk o grönsaker vart det. Bara nyttiga saker hamnade i kundvagnen. Nötter i uppsjöar som godis o massor av frukt. På vägen hem så stannade vi först till vid Statiol för att hämta ut Jacks julklapp o sen nere på Ica på stan för att handla lax, wokgrönsaker o strömming. Äntligen hemma med massor av mat o en tom plånbok efter ca fyra timmars rantande hit o dit.

Tänkte steka strömming till middag men kände att klockan hade stuckit iväg för fort o vi var vrålhungrig. Det fick bli lite thaimat från Orcid isället. Det måste ju vara nyttigt det med juh. Om man inte tar så mycket ris utan mer grönsaksblandning ist. Så jag åt kyckling i röd curry o kokosmjölk....skitgott. Ikväll har det väl inte hänt så mycket annat än att slötittat på dumburken. Tänker nog kika på Maria Wernfilm ikväll men först ska vi koka en kanna grönt the. Det ska vara hälsosamt det med läste jag.....hörs i morrn..

Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar