lördag 3 december 2011

Men fy

Hej!

Men fy fan vilket ruggväder det är ute. Det är den 3:de december o inte en snöflinga så långt ögat når. Istället blåser och regnar det som fan. Jag gillar ju inte vintern men den här tiden vill jag nog allt ha lite snö.

Vad har hänt denna vecka då? Tjaaa inget speciellt egentligen. Har fuskat lite med mathållningen:( Men så är det väl till Jul misstänker jag. Har ätit några pepparkakor med ädelost och druckit några muggar glögg. Men det är ju så gott o nåt måste jag ju få unna mig:) Igår var jag med min kära mor på stan. Alex var oxå med:) Men oj va drygt det var. Inte det enklaste o gå med min mor i affärer ska ni veta och sen hör hon ju dåligt med så man får ju nästan skrika. Men vi uträttade iallafall det hon skulle göra. Tänkte även åka upp till ICA Maxi o handla lite, men det bestämde vi att ta idag ist. Så sagt o gjort så har jag varit ute o skjutsat på henne idag med. MEN det gick mycket fortare än jag trodde. Hon ångade på rejält där uppe. Var även förbi o tände ett ljus åt min käre far.

Ikväll blir det jobb som vanligt på lördagnätter. Men nästa lördag o lördagen därpå är jag faktiskt ledig. Ska väl sticka iväg bara jag har ätit lite.

Just ja....Vi ska ju vaccinera oss innan resan och jag ringde i början på hösten o hörde mig för....En twinrix ska man ta 3/4 veckor innan resan sa hon jag pratade med. Ringde förra veckan o skulle beställa tid. Va fan man ska ju ha två twinrix tydligen så nu är det för sent med den vaccinationen. Istället ska vi ta havrix ungefär likadan men dyrare:( Han ville ge oss Ducoral oxå men det är billigare o lösa ut på recept o dricka själv. Jaja...på tisdag ska vi spruta oss iallafall.....

Nej nu ska jag ta o packa väskan o käka lite kålpudding...Ha en bra lördagkväll....

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar