fredag 16 december 2011

Teknikens under.




Hej!

Många gånger har man pratat om att vår generation har fått uppleva mycket i utvecklingen av teknik, industri, medicin osv. Egentligen så är det ju sjukt hur allt har gått framåt med rasande fart de senaste fyrtio åren. Ta bara TV....När jag var liten så hade vi en svart/vit tv med rundade hörn. Den var inbyggd i ett skåp. Jag kommer aldrig att glömma *Sportspegeln*, när de visade en hopptävling och jag grät när inte den vita hästen vann:) Vi hade även en radiogrammofon av märket Lux:) Telefonen på den tiden hängde på väggen o var i ebonit. Vårt tel.nr. var 27. När vi flyttade till villa 1968 så var vi de första på gatan o skaffa färgtv....jag kommer aldrig o glömma det första jag såg i färg. Det var en segelbåt som tävlade i OS från Mexico City 1968:) Vilken upplevelse. Så klart grannarna trängdes i tvrummet under sändningstid för att titta på den färggranna upplevelsen. Jag kommer heller aldrig o glömma min första kassettbandspelare....tänk hur jag o mina kompisar gick runt i kvarteret o lekte hemliga agenter o pratade in allt på band;) Nu för tiden kan man i princip se o höra precis vad man vill, hur man vill o när man vill....Det finns små apparater, stora, platta, tjocka, anpassade för vägg...osv.....Roligt som fan har det varit o sett denna utveckling må jag säga.....

Annars har det väl bara varit lugnt o skönt. Susanne var här i fm. o hälsade på kattungen Zelda som ska flytta hem till henne när tiden är mogen.....Trevligt o äntligen träffas...får ta mig i kragen o hälsa på henne nån kväll.....Nej nu blir det lite mat o sen soffan misstänker jag...Ha en trevlig helg gott folk...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar