måndag 26 december 2011

Jösses Amalia

Hej!

Vilken dag........vilken jävla dag!! Allt började väl egentligen sent igårkväll. En fruktansvärt rivig dam vid namn Dagmar som härjade här utanför. Jäklar i min lilla låda vad det blåste. Trodde ett tag att fönstren skulle rasa in i vardagsrummet. En bassäng fladdrade förbi här ute tillsammans med en stor kartong o en massa bråte. En hel del staketpinnar kom dansandes de med:( I morse när man gick upp såg det ut som fan här utanför med allt bråte. Sen började det *roliga*, ingen el, träd som hade rasat över vägar o järnvägar osv.....Tågen var tillsvidare inställda o det kom nya besked hela tiden om ersättningsbussar, icke ersättningsbussar, tågavgångar, icke tågavgångar....ju längre det höll på desto mer panik fick jag. Hur fan skulle vi ta oss till Arlanda om inte tågen gick??? Jag har suttit hela dagen och t.o.m. preliminärbokat en taxi för fyratusen pix, ringt, kollat olika bolag osv....Till sist så fick jag napp:)) En väninna till mig hennes son kan köra oss ner:)))) Så kvart i elva i morgon kommer han o hämtar oss för vidare färd ner till Arlanda.

Men som om inte denna nervpärs var nog, så har vår hundvakt åkt in på akuten ikväll för ont i magen:( Hoppas verkligen både för hans skull så klart o Marios att han får komma hem ikväll igen o att det inte är nåt allvarligt. Själv tror jag på magkatarr. Men vad i fridens dar gör vi om han blir sjuk??? Alexandra har ju jättesvårt o ta hand om en hund nu. Ja bara o hålla tummarna.

Har inte hunnit få nån resfeber ännu p.g.a. det som hänt idag med stormar o elände o huvudet har nog aldrig varit så tomt som nu. Men är då klar med allt, ska bara göra ett par baugetter med lite gott på till matsäcken, men det tror jag att jag fixar i morgonbitti.

Nej nu ska jag gå o kika på lite TV en stund.....Ska försöka att höra av mig från Thailand, mest troligt blir det via facebook. Ha det så bra.....

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar