tisdag 20 december 2011

Sju dagar


kvar nu och nedräkningen har verkligen börjat:) Känns mer o mer verkligt ju närmare vi kommer.

Igår så stack vi iväg rätt tidigt ner på stan för att uträtta lite ärenden. Trodde aldrig vi skulle bli klar på apoteket. Hämtade min medicin men sen skulle vi ju höra oss för om lite tips inför resan. Köpte mer alvedon, Imodium +, handsprit i flaska o handspritsservetter. Micke köpte även Trevis (tabletter som stabiliserar tarmfloran) skitdyra piller som snorktanten även försökte att lura på mig. Nänä sa jag, jag har min egen medicin jag....bestående av en shots whiskey efter frukost varje morgon. Jaså sa hon o snörpte på munnen, surkart där:( Efter apoteksbesöket gick jag o hämtade två julklappar jag beställt o handlade ett par till:) Sen vart det fikabesök på Helmers. Har blivit sån jäkla kaffekärring sen jag slutade röka, tycker ju att det borde vara tvärsom men men.....När vi fikat klart så hämtade vi upp mamma för vidare färd mot Ica Maxi o Dollarstore. Vi handlade inte alls mycket men mamma fick med sig desto mer hem:)) Kom hem nån gång vid tre o då var det bara o laga lite mat o sen iväg o jobba natt. Kan även tillägga att jag knappt sovit alls inatt. Vet inte varför men klockan var nog bort åt halvfem när jag äntligen fick lite ro. Det är nog mycket som snurrar i huvudet nu så här både inför Jul o resan:)

Idag tog jag mig en rejäl powernap när jag kom hem. Det behövdes verkligen:) Tänkte slänga ihop en lasagne när jag vaknade, men gör det i morgon istället. Fuskade till det o värmde pizza istället (men bara lite åt mig). Efter det så började jag o plocka fram sommarkläderna ur min garderob:) Så nu ligger allt fix o färdigt i en hög där inne. Jag ska stryka ett par byxor och ett par blusar bara, packa nececären o sen är det bara o lägga ner allt i resväskan under helgen:) Man får ju ha 23 kilo + handbagage per person o det kommer vi inte på långa vägar upp i. Tur är väl det för väskorna väger väl mer när vi ska hem misstänker jag:)

I morgon ska vi upp i tid här är det tänkt. Jag ska åka med Alexandra upp till BVC när hon ska dit o passa på o ta ett kaliumvärde på labb. Skulle egentligen till medicinmottagningen idag för provtagning. Jag pratade med dem o undrade om jag skulle bli skickad till labb ist. När hon hörde att det var jag så sa hon direkt att jag fick gå till labb i morgon istället:)) Så sagt o gjort så gör jag väl så då. Efter det så funderar jag på om jag ska handla skinkan, sillen, laxen o grejerna till frestelsen, kanske lika bra o göra det:) Mamma ska få sig ett besök av oss med är det tänkt. Hon har inte träffat Thea på länge nu och jag kanske inte kommer o träffa henne nåt mer innan Jul eftersom hon inte vet om hon har tid o träffa oss på torsdagkväll med Joachim o sen åker ju hon till E-tuna på fredag. Ska även visa henne bilder på datorn tänkte jag både privata o de som finns på Mora förr.

Nääää nu ska jag gå o dippa ner mig i soffan en stund. Få se om vi ska se nån film kanske....hörs..

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar