onsdag 7 december 2011

Städdag


Hej!

Gick upp runt halvtio idag, fick alltså en liten sovmorgon. Men vaknade inatt runt fyra o var pigg som en mört o det var på vippen att gav upp om att somna om. Men till sist på får 1608 så slöts ögonlocken:)

Hade ju bestämt oss för en städdag idag när det inte var några tider o passa, så sagt o gjort. Cilit Bang fram, samt hett ajaxvatten med doft av liljekonvalj. Satt även upp tavlorna jag köpte för ett tag sen. Mario är ju en galen hund, men när vi dammsuger så blir han helt spattig. Han fjollskäller i falsett så det skär i märg o ben på en. Han tycker det är skitkul o då menar jag verkligen skitkul o nafsa på dammsugarröret....ibland sluprar det till av att tungan åker in:) Men jäklar va galen han är i det alltså o han ser ju ut som den värsta aggressiva hunden:) Skönt iaf. o ha det veckostädat. I morgon får vi lägga på de rentvättade mattorna o sen bara njuta av ledigheten.

Nu är alla julklapparna fix o färdigt med:)) Faaaan va bra o vara ute i tid. Jag köper ju bara åt mina barnbarn så det är ju rätt lätt gjort. Varför köpa åt oss äldre för, det är ju bara o byta pengar egentligen o pengar går det ju ändå åt på Jul. Har väl en liten bild om hur vi kommer att fira Jul. I allafall lite tankar. Kvällen innan blir det förhoppningsvis en uppsittarkväll med Alex, Marcus, Joachim, Therese o Micke. Sen på julafton går vi nog upp til Alexandra o Marcus för att fira där i några timmar med en jullunch o lite Kalle. Sen vankas nattjobb för min del. På juldagen ska jag o Micke äta lite gott o kanske höra med min son o fjälla om de vill komma. Ja den här Julen lär ju gå den me fast det inte finns en enda julkula eller tomte som tittar fram här hemma.

I morgon tänkte jag o Alexandra ev. gå o simma. Beror väl lite på hur Marcus sover o kan ta Thea. Han har ju börjat att jobba natt nu o lägger snö för glatta livet.

Nähäpp lite kvällste i vanlig ordning o sen lite TV. Tänkte titta på nya Irené Huss ikväll men både jag o Micke vet inte om vi orkar.....en dag i morgon med.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar