tisdag 19 juli 2011

Städat

Hej!

Idag gick jag upp tidigt o tog tag i jätteberget med disk vi hade samlat på oss i ett par dagar:( Går ju fort när man väl börjar men usch va motigt det kändes. Därefter städade jag av här o nu är det bara golven o toan kvar, MEN det är min kära sambos uppgift det:)
Ringde även veterinären för att höra om Snobben hade kommit tillbaka. Han hade det, så vi slängde oss i bilen för att hämta hem honom. När jag kom dit, plockade hon fram en ful papplåda med nå svarta koveser på o mitt fram satt en trasig lapp med Snobbens namn. Nääää fy tänkte jag, inte ska han ligga i en sån där ful pappkartong. Jag beställde en fin rödbrun träurna och en guldfärgad bricka där hans namn, födelsedatum o dödsdatum ska ristas in. Lite värdighet ska det väl vara tycker man. Den kommer nog att fylla sin plats i vår bokhylla tillsammans med blommor, ljus, en hundängel och ett kort på honom. Det kortet ska jag även skicka in o få förstorat till en canavastavla tänkte jag. Nu är det snart en månad sen den hemska dagen då vi fick ta det tunga beslutet:( Tiden går!!:)
Nu till nåt roligare. På tisdag verkar det som om Angelica, Kenneth, Jack o lilla Charlie kommer till Mora för att bli här i några dagar:)) Äntligen får man träffa dem igen:) Pratade med Jack igår o frågade vad han ville ha i sina paket. Ett nytt TV-spel o sen tror jag han sa en sopbil:)) Jaja vi får väl se vad mormor har för planer.
Nej nu ska jag nog ta o koka lite ris till min kreolska gryta jag lagade till på förmiddagen. Sen slappa en stund innan det är dags för ett pass på 17 timmar:)) Ha en fortsatt bra dag....

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar