onsdag 27 juli 2011

Sol ute , sol inne, sol i hjärtat, sol i sinne.

Hej!

Ja det är ungefär som jag känner nu:)) Idag vaknade man upp efter nästan en sömnlös natt till en härlig sommarsol:) Natten var som sagt inget vidare, vet inte varför jag inte kunde sova, men låg o vred mig ända fram till halvtre då gick jag upp o åt glass:)) Efter det så somnade jag men inte djupt på hela natten:( Var som en zombie när klockan ringde halvåtta i morse. Men det var bara o kliva upp göra sig klar o åka till jobbet. Piggnade säkert men sakta till när jag kom dit o ett par kaffemuggar hade slunkit ner i magen. Vädret visade sig från sin bästa sida idag så vi var ute mycket tycker jag:) Mötte upp Angelica, Alexandra o småttingarna nere på campingens lekplats o sen gick jag o Angelica tillsammans upp på stan för jag skulle uträtta ett jobbärende. Därefter skildes vi åt o jag o min vårdtagare gick hemåt via Tingsnäs och tog även en sväng in förbi kyrkogården. Väl hemma ikväll trodde jag att jag skulle somna sittandes, men började pyssla lite o är fortfarande vaken:) Ska alldeles strax hoppa ner i snarklådan o önskar en hel natts sömn. Jobbar heldag i morgon med o håller tummarna för lika vackert väder som idag:) Tror bestämt att vi kanske ska grilla nåt gott i morgonkväll eller varför inte åka till Orsa o spela lite minigolf:) Är ledig på fredag o då ska Marcus vara så snäll o fixa min bil. Åkte ju på o köpa nya delar till avgassystemet så nu ska de på plats o sen ombesikta äntligen:) På fredag ska Alex till MVC igen o nu är väl frågan om hon blir inlagd eller inte. Hon har börjat att svälla rejält nu stackarn. Bara hålla tummarna att bebis vill ut snart av sig själv ist. Nej nu är det dags o göra Figge sällskap på kudden där han ligger o väntar sen ett par timmar tillbaka. Han är ju för go den där gosekatten. Han ska ligga så nära, så nära o hålla sin tass i min hand. Så har han snart gjort i 14 år nu:)) Istället för att snutta på örat så kan han nöja sig med att slicka mig på näsan ist:) o så kurrar han så dovt så hela kudden vibrerar:)

Idag är det fem veckor sen vår älskade Snobben lämnade jordelivet för ett bättre i hundhimlen. Hoppas att hans urna kommer snart nu, så vi får hem honom. Älskade vän vad du är saknad. Tomheten går aldrig över. Du bor längst in i mitt hjärta o kommer där att förbli för evigt. Älskar o saknar dig snobbisen min.

Nej nu blir det godnatt från mig...o Figge förstås...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar