måndag 18 juli 2011

Flängt o farit.

Hej!

Ja idag har vi varit ute o flängt o farit. Gick upp tidigt o började det mödosamma arbetet med att väcka min sambo. Det tog en stund innan han vaknade till liv o innan vi for iväg så tog vi en morgonkaffe med Alexandra o Marcus. Köade först upp till Ö&B för att köpa en riktig mopp (Vileda), men de hade inga där så vi gick in till ICA Maxi ist. Därefter fick sig Djurmagasinet ett besök där vi inhandlade en hundmatssäck, två stora kartonger kattsand, en påse frysta märgben och ett flak kattmat. Sen stod Willys på tur för diverse matinköp. Köade tillbaka ner till mekonomen o passade även på att mofsa i oss varsin ostburgare från Babs:) När vi väl hade köat klart o kom hem, slängde vi bara in varorna på sin plats o stack direkt ut till Gesunda. Marcus skulle hjälpa mig o svetsa lite på avgasstystemet. Jag o Alex tog oss en liten tripp med en fyrhjuling under tiden:)) Den såg precis ut som mormor Ankas lilla picup:) Var väl där i ett par timmar innan det var fix o klart för att åka hem. Resten av dagen slöade vi bara o har nyss kommit ner från min dotter där det bjöds på kaffe o kladdkaka med färska jordgubbar:) Ska nog lägga mig i soffan en sväng nu o sen försöka att sova i tid. Har en del på agendan i morgon med innan det är dags för nattpasset. Trodde jag var ledig sen i fem dagar, så vi hade planerat att åka till Orsa på onsdag o hyra en liten stuga ett par nätter. MEN såg i min fickkalender idag att jag jobbar ju extra på torsdagnatt.....shit happens:)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar