måndag 30 januari 2012

Skärpning


Hallo..

Skärpning nu kanske med bloggskrivandet. Det har väl hänt lite skoj sen sist.
I onsdags så klev jag ur sängen tidigt o gick upp för att passa Thea medan Alex skulle köra Marcus till jobbet. Vi hade lovat mamma att hjälpa henne lite med o följa o handla. Åkte iväg runt tio för att hämta henne o kom inte hem förrän vid tresnåret. Tänkte ju åka o simma på kvällen men jag känner av en förkylning så jag var hemma o vilade istället.

Helgen kom och med den Ullis o Daniel:) Men först så åkte vi o helghandlade lite på fredagfm och när vi kom hem städades det klart. På kvällen kikade vi på hockeyn Leksand-Mora som vi tyvärr förlorade på straffar:( Klockan var väl runt 22 när vårt stockholmsbesök kom. Vi satt i köket o pratade om allt möjligt o jag tror klockan var närmare två innan vi sa godnatt o gick o la oss.

På lördagförmiddag drog våra gäster iväg hem till Ullis bror, jag o Micke bara slöade. På em. började jag fixa maten som idag skulle bli paneng curry. Kul o prova på nåt nytt. Kan tala om att maten blev en höjdare. Fick högsta poäng av gästerna med...tur nog:))Maten var faktiskt jättegod, så det blir nog en rätt man kommer att göra rätt ofta. Man kan ju variera den med kyckling, strimlat nötkött, fläskfilé o skaldjur....o rätt billigt är det ju med speciellt nu när SantaMaria har extrapris på många produkter. När vi hade ätit o intagit några kalla så var det dags o bege sig till Orsa för lite rock´nroll:)) Direkt vi kom dit så shakade vi loss:)) Dansade nonstop till tvåtiden på natten. Så jävla bra musik. Först FlatFoots sen The Backboones, en pojkgrupp från Falun. Ja det var ett himla drag hela kvällen, vilket kändes rejält av igår;) Söndagen gick i lugnets tecken o man befann sig i horizontalläge framför TV:n mest;) Somnade rätt tidigt o vaknade piggelin halvsju i morse.

Idag börjar mitt grav-vick på heltid för Jessica. Kör igång med ett nattpass i natt o ett på onsdagnatt. Sen jobbar jag dagpass (8.30 - 20-15) fredag, lördag o söndag. Sen rullar det på ett år framåt:)) Så skönt o veta vad man ska göra här framöver. Så idag ska jag plocka lite här efter helgen, laga lite mat o sen slappa lite innan det bär iväg. Skulle tydligen vara på hjärtgruppen i morgon, men har inte fått kallelsen förrän nu idag via sms o jag jobbar ju till kvartitolv så det sket sig...Nej nu lite kaffe....


Tjingeling..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar